הדור השלישי של טוארג, רכב הפנאי הגדול של פולקסווגן, מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין. אותה פלטפורמה משרתת את חבריו לקבוצה – פורשה קאיין, אודי Q8 ובנטלי בנטיאגה. כן, למרות הסמל הצנוע (יחסית) בחזית ולמרות שיש כלים שחולקים איתו לא מעט מכלולים – פולקסווגן טוארג ראוי לתואר.
המראה החיצוני צנוע, אך כניסה אל תא הנוסעים תוציא מכם קריאת התפעלות – תראו שם מופע עדכני ביותר של מסכים דרכם מתפעלים את מרבית מערכות הרכב. כמעט מיותר לציין שהחומרים מהם התא עשוי נהדרים וההרכבה ההדוקה מוסיפה לתחושת איכות.
יחידת ההנעה מעולה, לא פחות. הוא מגיע אלינו עם מנוע דיזל אחד – 3.0 ל', 286 כ"ס – שגורם לנו לתהות אם בכלל צריך יותר מזה ברכב שכזה. שקט, חלק, נעים, חזק ואפילו חסכוני. אל המנוע מתווספת נוחות נסיעה מצוינת ובידוד רעשים נהדר – כך שנסיעה ארוכה למרחקים היא עניין נינוח במיוחד בטוארג.
טוארג גם מציג יכולות טובות בשטח, וטובות בהרבה מהמקובל בקבוצה. גורס סלעים של ממש הוא לא (הוא גם לא התכוון להיות כזה), אבל טוארג מציע יכולת גבוהה בהרבה מזו של המשתמש הממוצע – טיולי משפחה מזדמנים בשטח לא יהוו לו אתגר. שבילים מגוהצים בצורה מרשימה.
כמובן שהוא מציע את מיטב המערכות המתקדמות שיש לקונצרן להציע – בתחום הבידור, הנוחות וכמובן הבטיחות. נכון, הוא לא זול, אבל ביחס לאחיו לפלטפורמה ולמקובל בקבוצה מדובר במציאה של ממש – טוארג נותן המון בשביל הסכום הנדרש עבורו.
לסיכום, טוארג מציג נוחות נסיעה מצוינת, יכולת שטח טובה, יחידת הנעה נהדרת ומציע את מיטב הטכנולוגיה שיש לקונצרן פולקסווגן במחיר (יחסית) משתלם; ולכן פולקסווגן טוארג יותר מראוי לתואר רכב הפנאי הגדול היוקרתי הנבחר של מגזין אוטו לשנת 2019.