זו הפעם הראשונה בה M מציעה את שירותיה לכלי הרכב בקטגוריה הזו, ובב.מ.וו לא חיפפו: ה-X3 ו-X4 יציעו את מנוע השישה צילינדרים החזק ביותר בייצור סדרתי ש-M הציעה מעולם, עם 480 כ"ס ב-6,250 סל"ד ו-61.1 קג"מ בין 2,600 ל-5,600 סל"ד. לא חזק מספיק? יש גם גרסת "קומפטישן" (Competition, תחרות), שמקפיצה את ההספק המרבי ל-510 כ"ס (באותו סל"ד) ומשפרת את טווח המומנט לעד 5,950 סל"ד.
מנוע ה-3.0 ליטר החדש מצויד בצמד מגדשי טורבו, ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה מתקדמת. זו מגיעה מה-M5 החדשה, וכוללת חלוקת כוח שמתעדפת את הגלגלים האחוריים, אך יכולה להעביר כוח לכל אחד מארבעת הגלגלים בנפרד, לאובדן כוח מינימלי בפניות ובכביש חלק. סדנת M מוסיפה לתפריט גם היגוי בעל יחס העברה משתנה וכיול ייעודי, מתלים ספורטיביים מתכווננים וחישוקי "20.
ה-X3 M ו-X4 M מציגים מידות דומות - אורך של 473 ס"מ (476 ב-X4), רוחב של 190 ס"מ (193), גובה של 167 ס"מ (162) ובסיס גלגלים זהה, 286 ס"מ. שניהם שוקלים 2,045 ק"ג, ומאיצים מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש או 285 עם "חבילת הנהג של M". גרסת הקומפטישן של שני רכבי הפנאי מקצצת 0.1 שניות מזמן ההאצה ל-100 קמ"ש. לכל גרסאות ה-M תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 9.5 ק"מ לליטר.
כמקובל ב-M וב.מ.וו, הגרסאות הספורטיביות החדשות מאמצות עיצוב אגרסיבי יותר מזה של הדגמים הרגילים, אם כי ההבדלים כצפוי אינם משמעותיים - עוד קצת מסיטי רוח, ניפוחי מרכב, חישוקי M וכמובן תגי M בכל המקומות הנכונים. טיפול דומה בוצע גם לתא הנוסעים, שם תמצאו מושבי ספורט ורשימת תוספות ארוכה (אך לא שונה לרוב מגרסאות בכירות של X3 ו-X4 רגילים).
מחירי ב.מ.וו X3 M ו-X4 M בישראל עדיין אינם ידועים, אך צפו לשלם הרבה יותר מ-X3 M40i (גרסת אמצע של M Performance עם 360 כ"ס). זו עולה בישראל בין 545 אלף ל-590 אלף שקל (החל מ-614 אלף שקל ל-X4 M40i המקבילה). מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי רכבי הפנאי הספורטיביים צפויים להגיע אלינו ברבעון השלישי של 2019.