הרכב, שיתחרה בב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה, מיועד למי שרוצה רכב פנאי יוקרתי אך מתעדף עיצוב על-פני שימושיות. תודות למידות הנדיבות - אורך של 493 ס"מ, רוחב של 198 ס"מ, גובה של 168 ס"מ ובסיס גלגלים של 289.5 ס"מ - ההקרבה ככל הנראה לא משמעותית (קאיין רגיל קצר בס"מ וגבוה בשלושה).
בשל שינוי העיצוב האחורי, פורשה הוסיפה לקאיין קופה ספויילר אחורי נפתח חשמלית. זה מציע פתיחה של עד 13.5 ס"מ החל ממהירות של 90 קמ"ש, לטובת יציבות טובה יותר במהירויות גבוהות. מלבד זאת השינויים בין קאיין לקאיין קופה, כצפוי, אינם גדולים - כאשר תא הנוסעים כמעט זהה אך נפח תא המטען צומצם משמעותית (625 ליטר לעומת 770 בקאיין רגיל).
פורשה משיקה את הקאיין טורבו עם שני מנועים שמגיעים היישר מהדגם הרגיל. גרסת הבסיס מפיקה 340 כ"ס בין 5,300 ל-6,400 סל"ד ו-45.8 קג"מ בין 1,340 ל-5,300 סל"ד, זאת ממנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.0 שניות ולמהירות מרבית של 243 קמ"ש, בעוד תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 10.6 ק"מ לליטר.
דגם שני, "טורבו", מציע מנוע 4.0 ליטר V8 מוגדש עם 550 כ"ס בין 5,750 ל-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ (4,500-2,000). גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות ולמהירות מרבית של 286 ק"מ. תצרוכת הדלק בתנאי מעבדה - 8.8 ק"מ לליטר.
פורשה צפויה להוסיף בהמשך גרסאות נוספות, בהן דגמי כלאיים עם 462 כ"ס (על בסיס הקאיין הרגיל) ו-680 כ"ס (על בסיס הטורבו), כמו גם דגם "S" עם 440 כ"ס. מחיר הקאיין טורבו עומד בגרמניה על החל מכ-83 אלף יורו - כ-12% יותר מקאיין רגיל (669 אלף שקל בישראל, כלומר מחיר התחלתי משוער של כ-750 אלף שקל לקופה).