טויוטה היילנדר החדש מאמץ את פלטפורמת TNGA-K המודרנית של טויוטה, והיצרנית מבטיחה שיפור מורגש לנוחות, ליכולת הדינמית ואפילו כושר תמרון עדיף. הרכב החדש ארוך בשישה ס"מ מקודמו ויציע מקום לשבעה או שמונה נוסעים בשלוש שורות - בשני המקרים עם תא מטען בנפח 456 ליטר כאשר שלושתן ניצבות.
מתחת למכסה המנוע יוצעו שוב גרסאות בנזין ובנזין-חשמל: יחידת V6 בנפח 3.5 ליטר עם 295 כ"ס ו-36.5 קג"מ המשודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה, ויחידת כלאיים בנפח 2.5 ליטר עם עד שני מנועים חשמליים (אחד לגלגלים האחוריים בגרסת הנעה כפולה - לראשונה בהיילנדר).
דגם הכלאיים מפיק 240 כ"ס ויציע תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 14.4 ק"מ לליטר, שיפור של 17% לעומת הדור היוצא ולמרות הצמיחה במידות. טויוטה לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני מלא של הדגם החדש.
לראשונה, כל גרסאות ההיילנדר יוצעו עם מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, מערכת לשמירת נתיב בשיוט, עמעום אורות אוטומטי וזיהוי שלטים. אבזור המותרות התקני והאופציונלי יכלול בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "8 או "12.3, תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל, דלת אחורית חשמלית, תצוגה עילית לנהג, מצלמות היקפיות עם תצוגת "מעוף ציפור" ויחידות תאורה קדמיות אדפטיביות.
נכון לעתה לא ידוע האם ההיילנדר החדש יפרוץ את גבולות ישראל ויוצע לראשונה בייבוא רשמי. הדור היוצא, יש לציין, הוצע בישראל בערוץ הייבוא המקביל.