אחרי שהודיעה על מכירת סמארט לג'ילי הסינית, דיימלר שוקלת גם להפסיק את שיתוף הפעולה עם הקונצרן הצרפתי-יפני. זאת, כחלק ממהלך כולל להפחתת עלויות בסך שמונה מיליארד יורו (יותר מ-32 מיליארד שקל), שיכלול גם פיטורי עובדים.
קאלניוס, שייכנס לתפקיד במאי, בוחן מהלך פיטורים של 10,000 עובדים ברחבי העולם, ייעול פסי ייצור לא ריווחיים ושינויים להסכמי שיתוף פעולה ורכש שונים. בראשם שת"פ הדגל של הקונצרן עם רנו-ניסאן מיצובישי, שמלבד הטווינגו וה-X-קלאס הוליד גם את אינפיניטי Q30 (על בסיס מרצדס A-קלאס הקודמת) ומנועים משותפים - בראשם יחידת ה-1.3 ליטר של ה-A-קלאס החדשה, שמוצעת גם בדגמי רנו, ניסאן ודאצ'יה שונים.
בדיימלר סירבו להתייחס לדיווחים, והגיבו כי הם אינם מעוניינים לאשר או להכחיש תוכניות שעדיין לא אושרו רשמית.
בחודש פברואר היצרנית הודיעה כי בכוונתה לאתר דרכים לחסוך בעלויות, לאחר שברבעון הרביעי של 2018 רווחיה קרסו ב-22%, בין היתר בשל מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, עלייה בעלויות הפיתוח של מכוניות חשמליות והתקררות כללית בשוק הרכב.
כשל ייצור במפעל טוסקלוסה של מרצדס באלבמה, ארה"ב, שגרם לקריאה לתיקון של 30,000 מכוניות, פגע אף הוא בהכנסות. בעיות ייצור במפעל גם הובילו לדחייה בייצור בהיקף של כשני מיליארד יורו (כשמונה מיליארד שקל), כך לפי הדיווחים. דיימלר תפרסם תוצאות עסקיות עדכניות לקראת סוף החודש.