חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, החלה בשיווק גרסת דיזל חדשה לרכב הפנאי ניסאן קשקאי. לאחר שהדגם עבר מתיחת פנים וצויד במנוע בנזין חזק מבעבר – 1.3 ליטר, 140 ו-160 כ"ס – ובתיבה דו-מצמדית, מגיע תורו של מנוע הדיזל, אלא שכאן הכיוון הפוך.

מנוע 1.5 ליטר של ניסאן, המייצר 115 כ"ס ו-26.5 קג"מ, מחליף מנוע 1.6 ליטר עם 130 כ"ס ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.0 שניות, והמהירות המרבית שלה היא 183 קמ"ש (11.1 שניות ואותה מהירות מרבית ב-1.6 הפורש). תצרוכת הדלק שופרה מ-21.7 ק"מ לליטר ל-25-23.8, בהתאם לגודל הצמיגים (השונים לפי רמות הגימור).

גרסת הדיזל החדשה מוצעת בשתי רמות גימור מתוך השלוש בהן נמכרת גרסת הבנזין -  "אסנטה" (152 אלף שקל) ו"אסנטה טק" (159 אלף שקל) - זול ב-2,000 ו-3,000 שקל בהתאמה לעומת המנוע הקודם. זהו עדיין מחיר גבוה ב-5,000 שקל בהשוואה לרמות גימור אלו עם מנוע בנזין.

ניסאן קשקאי דיזל - החל מ-152 אלף שקל


ברמת הגימור "אסנטה" תקבלו בין היתר חישוקי "17, מולטימדיה מקורית ובקרת אקלים מפוצלת, ובמערכות הבטיחות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון) ועמעום תאורה אוטומטי. ב"אסנטה טק" נוספים חישוקי "18 וחלון גג, מצלמות היקפיות, מפתח חכם ובמערכות הבטיחות ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.