לפי אנשי הקבוצה שהגיעו לטקס, ישראל מצטיינת בטכנולוגיות של חיישנים, אבטחת סייבר, ו"ביג דאטה", ואלו הנושאים בהם תתמקד המעבדה. בימים אלה עוסקים אנשי הקבוצה בבדיקות היתכנות של עשרה מיזמים מקומיים.
שטח מרכז החדשנות של הקבוצה הצרפתית-יפנית 1,600 מ"ר, והוא נותן מרחב למיזמים לבדוק את הטכנולוגיות גם על מכוניות אמיתיות. המיקום יאפשר לבחון מערכות של תחבורה חכמה ומכוניות בתנאים עירוניים אמיתיים.
"המעבדה החדשה היא הצעד הבא הטבעי ביותר עבורנו בישראל, שהיא מרכז חדשנות גלובלי, בדגש על תחום טכנולוגיות רכב, והיא תאפשר לנו למנף את יתרונות האקוסיסטם הישראלי" אמר טויושי ימגוצ'י, סגן נשיא בכיר להנדסה בקבוצה והוסיף: "באמצעות שיתופי פעולה עם מיזמים מקומיים מבטיחים וטכנולוגיות פורצות דרך, אנו מתכוונים לפתח מגוון טכנולוגיות שיהיו חיוניות לעתיד עולם התחבורה".
בכירי הקבוצה שהגיעו לארץ ציינו כי זו משקיעה 200 מיליון דולרים לשנה במיזמי תחבורה חכמה, ואמרו כי בשנתיים האחרונות נפגשו עם 250 מיזמים ישראליים. הכוונה, כך אנשי איגוד החברות, אינה להביא מיזמים רבים ככל האפשר אלא להתמקד ברלוונטיים עבורם. המעבדה תעבוד בשיתוף גם עם סיטי זון ותשתמש בפארק עתידים כשדה ניסוי למיזמי עיר חכמה.
לטקס הפתיחה של המרכז הגיעו רון חולדאי, ראש העיר תל אביב-יפו, אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, ד"ר שי סופר, מדען ראשי במשרד התחבורה, שגרירי צרפת, יפן והאיחוד האירופי בישראל ובכירים רבים נוספים.