אחרי שהציגה את גרסת ה-1.3 ליטר טורבו-בנזין, מוחלף גם מנוע ה-1.6 ליטר דיזל (130 כ"ס) הוותיק, במנוע חדש בנפח 1.75 ליטר עם 150 כ"ס. למנוע, שמשודך לתיבה רציפה, מומנט מרבי של 34.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד לעומת 32.6 קג"מ באותו סל"ד בעבר.
המהירות המרבית של הרכב עומדת כעת על 190 קמ"ש וההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 12.7 שניות. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה - 17.5 ק"מ לליטר.
ה-X-טרייל דיזל יוצע רק בגרסת שבעה מושבים, ומחירו יחל מ-183 אלף שקל לרמת הגימור "אסנטה". רמת "טקנה" עולה 195 אלף שקל או 200 אלף ל"טקנה" עם הנעה כפולה.
רמת "אסנטה" כוללת חישוקי "18, חלון גג, מערכת מולטימדיה מקורית ובקרת אקלים מפוצלת. בתחום הבטיחות מוצעת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ואורות דרך (גבוהים) אוטומטיים.
ה"טקנה" מוסיפה חישוקי "19, תאורת לד, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור ותפעול חשמלי למושבים. כן יוצעו מצלמות היקפיות ומפתח חכם. בתחום הבטיחות נוסף ניטור שטח מת מהצד ומאחור.