הגרסה החדשה, שמכונה ב.מ.וו X5 פרוטקשן VR6 (לציון רמת ההגנה - VR6), פותחה במקביל לדגם הרגיל, מה שאיפשר לדברי ב.מ.וו להציע עיצוב זהה כמעט לחלוטין. ובכל זאת, ניתן לזהות חישוקים קלים חדשים וחסיני פיצוץ (עם צמיגי אל-תקר כמובן) וגם צ'קלקה למקרה חירום - בכל זאת, פקק של פשוטי עם זו לא סיבה להיתקע תחת אש.
ה-X5 ממוגן בתקני ERV2010 לחומרי נפץ, מה שאומר בין היתר שהוא יכול לעמוד בפני מטען צד (TNT) במשקל של עד 15 ק"ג, אפילו ממרחק של ארבעה מטרים ומציע הגנה גם אם זווית ההדף בעייתית ביחס לרכב. מיגון PAS300 לקליעים ימנע מקליעים בקוטר עד 7.62 מ"מ (למשל AK-47) מלחדור דרך הדלתות, הגג או החלונות (תודות לזכוכיות בעובי 33 מ"מ וציפוי פוליקרבונט נגד רסיסים).
ב.מ.וו תציע את ה-X5 פרוטקשן VR6 גם עם חבילת מיגון נוספת, מעבר לתקן, שכוללת גג וגחון מחוזקים עוד-יותר. לידיעת הקורא חסן נסראללה, לצד מיגון כנגד רימוני יד מסוגים שונים, קליעים ומטעני נפץ, גג ה-X5 מסוגל גם למנוע נזק מפגיעת רחפן נפץ עם מטען C4 בגודל של עד 200 גרם.
מיגון זה לא הכל, וה-X5 מציע כמובן גם מערכות עזר שונות. בין היתר יוצעו מערכות איוורור וסינון (למקרה של פצצה מלוכלכת), מיכל דלק עם איטום אוטומטי למניעת נזילה ומערכת השומרת על המנוע פועל גם לאחר התקפה.
ואם הזכרנו את זה, נציין כי מתחת למכסה המנוע תקבלו את יחידת ה-M50i הספורטיבית של ה-X5. מדובר במנוע 4.4 ליטר טווין-טורבו (V8), עם 530 כ"ס ו-76.4 קג"מ, המשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
תוספת המשקל הרבה (לא נמסר כמה) פוגעת כצפוי בביצועים, אך אלו נותרו מכובדים: 5.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (לעומת 4.7 שניות ב-X5 M50i רגיל) והמהירות המרבית הוגבלה ל-210 קמ"ש (250 בדגם הרגיל). גם תצרוכת הדלק סובלת - 7.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 9.5-9.3 ק"מ לליטר בדגם הרגיל.
מחיר ה-X5 פרוטקשן VR6 לא פורסם. שיווקו יתבצע, כמקובל, בהזמנה מיוחדת בלבד.