גדולה יותר
ל-3 החדשה בסיס גלגלים ארוך יותר מזה של היוצאת עם 272.5 ס"מ לעומת 270 ס"מ. לגרסת החמש דלתות אורך מרכב דומה לדגם היוצא, הסדאן לעומת זאת ארוכה יותר ב-8 ס"מ עם 466 ס"מ (היא ארוכה ב-20 ס"מ מגרסת ההאצ'בק). ה-3 גם נמוכה מבעבר – 1 ס"מ פחות בסדאן ו-3 ס"מ בגרסת החמש דלתות.
בארץ תוצע ה-3 החדשה עם חטיבת כוח שמכונה 'סקאי אקטיב G'. זו מתבססת על מנוע ה-2.0 ליטר המוכר שעודכן ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. מנוע ה-2.0 ליטר מייצר כאן 165 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש תארך 8.4 שניות בשתי הגרסאות (208 קמ"ש מרביים בסדאן ו-201 קמ"ש בהאצ'בק). צריכת הדלק עומדת על 16.4 ק"מ לליטר ע"פ נתוני המעבדה; ולגרסת הסדאן ציון ירוק 9 ואילו לחמש דלתות 10.
בשלב זה עתידו של מנוע ה'סקאי אקטיב X' החדשני (180 כ"ס) בארץ לא ברור. הטכנולוגיה החדשה מייקרת אותו משמעותית.
אבזור עשיר
בתחילת הדרך המכונית תוצע ברמת גימור אחת עשירה למדי שמכונה 'ספיריט'. ה-3 מצוידת במערך המולטימדיה החדש של היצרנית עם צג בגודל 8.8", חישוקי "18, גג זכוכית, תאורת לד אדפטיבית ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור ועוד.
בצד הבטיחות יש שבע כריות אוויר ומערכות בטיחות מתקדמת וביניהן מערכת בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום תאורה אוטומטי וזיהוי עייפות נהג.
מאזדה 3 – מחיר
כאמור, מאזדה 3 החדשה מגיעה בשלב זה עם בשתי תצורות מרכב – סדאן או האצ'בק – עם מנוע אחד וברמת גימור אחת. מחיר גרסת הסדאן נקבע על 145,000 שקלים וזה של גרסת ההאצ'בק על 148,000 שקלים. תחילת השיווק ופתיחת פנקס ההזמנות יחלו ביום הבחירות - 17.9.19.
שחר שמש, מנכ"ל החברה, סיפר על כך שבהמשך הדרך (תחילת השנה הבאה) תגיע גם גרסה זולה יותר שתופנה לציי הרכב, אך בדור הנוכחי זאת מאזדה מתכוונת להתמקד יותר בלקוח הפרטי.