המכונית החדשה מציגה דימיון רב למישן אי (Mission e), מכונית התצוגה מתערוכת פרנקפורט מתערוכת פרנקפורט 2015, כולל פרופורציות נאות ומידות נדיבות - אורכה 496 ס"מ, רוחבה 197 ס"מ, גובהה 138 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 290 ס"מ. הטאייקאן היא גם מכונית כבדה למדי - 2,295 ק"ג לפני נוסעים - אך בפורשה מתגאים בכך שמרכז הכובד שלה נמוך יותר אף מזה של ה-911 החדשה.
היא גם תציע לא מעט כוח: צמד מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, מציעים יחד 625 כ"ס ועד 761 כ"ס במצב בקרת יציאה מהמקום (מעין "גדישת יתר" חשמלית), זאת בגרסת הביצועים הבכירה שמכונה באופן מבלבל "טורבו S". מתחתיה תוצע ה"טורבו" עם עד 680 כ"ס. המומנט המרבי עומד על 107 קג"מ, והכוח עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שני הילוכים אוטומטית (מלפנים הילוך בודד).
הטורבו S מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות (3.2 בטורבו), ל-200 קמ"ש בתוך 9.8 שניות ולמהירות מרבית של 260 קמ"ש. מנגד היא מציעה טווח נסיעה קצר יותר - עד 412 ק"מ בתנאי המבחן האירופי (WLTP), לעומת עד 450 ק"מ לטורבו. לשתיהן מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 93.4 קילוואט-שעה.
בפורשה בחרו במערכת חשמל מתקדמת יותר מזו שמוצעת בחשמליות אחרות, כולל אצל יריבתה העיקרית טסלה. לזו מתח של 800 וולט במקום 400, מה שלטענת היצרנית יאפשר אספקת כוח אמינה ויעילה יותר, חסכון במשקל וביצועים עדיפים.
הטאייקאן גם מתאימה לטעינה בהספק של עד 270 קילוואט - מה שיאפשר לה להציע 100 ק"מ של טווח בתוך חמש דקות וטעינה מ-5% ל-80% בתוך כ-23 דקות. עם זאת, עמדות מסוג זה עדיין נדירות מאוד בעולם. זמני טעינה באמצעות עמדות רגילות וטעינה ביתית לא פורסמו.
כפי שפרסמנו בעבר, הטאייקאן תציע תא נוסעים דיגיטלי, הכולל מסך ענקי ומקומר למחוונים מאחורי ההגה, לצד מסכי תפעול למולטימדיה ולמערכות הרכב השונות. עוד במפרט: מתלי אוויר מתכווננים, מערכת ייצוב נשלטת אלקטרונית לצמצום זוויות הגלגול והיגוי אחורי אקטיבי.
מחיר הטאייקאן בגרמניה יעמוד על החל מ-152 אלף יורו (כ-591 אלף שקל), ושיווקה שם מתחיל כעת. לפי שעה מועד תחילת השיווק בישראל ומחירה אצלנו עדיין לא ידוע.