שני הדגמים יוצעו מעתה רק בגרסאות חשמליות. בשלב ראשון מוצעת מערכת הנעה הכוללת מצברי 17.6 קילוואט-שעה, קיבולת צנועה שמספיקה לטווח נסיעה של עד 159 ק"מ בין טעינות בפורטו הזעירה (147 ק"מ בקבריולה) ועד 153 ק"מ בפורפור. את המצברים ניתן להטעין באמצעות עמדה מנוהלת (22 קילוואט) בתוך כ-40 דקות (מ-10% ל-80%). טעינה משקע ביתי שמספיקה "לטווח הממוצע היומי" (כ-52 ק"מ בגרמניה), אורכת כ-3.5 שעות.
לסמארט החשמלית מנוע שמספק 82 כ"ס ו-16.3 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.6 שניות (11.9 בקבריולה ו-12.7 בפורפור). המהירות המרבית עומדת על 130 קמ"ש. למכונית תצרוכת חשמל של בין 5.8 ל-6.6 ק"מ לקילוואט-שעה בהתאם לסוג המרכב ולאבזור.
לצד המעבר לחשמל בלבד, סמארט גם מעדכנת את העיצוב של מכוניותיה. בין היתר בולטת סבכה קדמית חדשה וגדולה במקום שתיים, ולכך נלווה עיצוב חדש לפגוש ולמכסה המנוע. יחידות התאורה עודכנו (וכוללות אופציה לתאורת לד מלאה) מלפנים ומאחור וכך גם הפגוש האחורי. בתא הנוסעים בוצעו התאמות לתצוגה חשמלית אך העיצוב הכללי נותר ללא שינוי.
דגמי סמארט החדשים יוצגו בתערוכת פרנקפורט. לפי שעה לא ידוע על תוכניות לשווקם בישראל, ומחברת כלמוביל, יבואנית המותג, נמסר כי הנושא נמצא בבחינה. נכון לעתה ומאז אמצע השנה, אף אחת משלוש האחיות (פורטו, פורפור וטווינגו) לא נמכרת בישראל.