כבר במסיבת העיתונאים סיפר לנו מנכ"ל מותג אודי בישראל, ניב אורון, על שפע חידושים שצפויים במבחר המקומי. מדובר במגוון לא מבוטל של דגמים חדשים או מעודכנים, ומהדורות ספורטיביות מעניינות ביותר לדגמים מוכרים.
בין החידושים החשובים ברבעון הראשון של 2020 יהיה כמובן הגעת ה-Q3 ספורטבק, גרסה עם מראה ספורטיבי יותר לרכב הפנאי המצליח של אודי. כן צפויות להגיע אלינו גרסאות כלאיים נטענות משקע ל-A8 ול-Q5.
מתקפה ספורטיבית
בחזית חטיבת RS הספורטיבית של אודי צפוי שפע שהוא כמעט בלתי נתפס. היבואנית תשיק בתחילת 2020 את ה-RS7 האימתנית, עם מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, שני מגדשי טורבו ו-600 כ"ס. מנוע זה יגיע אלינו גם ב-RS6 שמוצעת כעת רק בגרסת האוואנט (סטיישן). אורון צופה שלמרות שסוג המרכב אינו פופולארי בארץ, יהיה לה ביקוש.
בחזית זו מוצעת גם ה-RS Q3, שתגיע הן במרכב ספורטבק החדש והן במרכב ההאצ'בק הרגיל. הגרסה הספורטיבית לרכב הפנאי הקומפקטי מוצעת עם מנוע חמישה צילינדרים מוגדש בנפח 2.5 ליטר, שמייצר 400 כ"ס.
כן תוצע הגרסה הספורטיבית ל-Q8, שמכונה כמובן SQ8 עם מנוע V8 דיזל מוגדש (שני מגדשי טורבו וסיוע חשמלי מתון) שמייצר 435 (בדומה ל-SQ7). ובהמשך יגיעו ה-RS Q8 (עם מנוע ה-4.0 ליטר 600 כ"ס). עוד בתחום הספורטיבי צפויות להגיע גם גרסאות חדשות ל-TT RS ול-R8.
בצד השפוי והסלוני יותר תוצע בקרוב הגרסה המחודשת ל-A5, שהוצגה לאחרונה. זו תגיע בהמשך גם בגרסת RS. במהלך השנה צפויה אודי להציג את ה-A3 חדשה, שתוצע גם בגרסת RS החדשה ואת ה-Q2 המחודש. אלה אמורים להגיע אלינו לקראת סוף 2020.
לפחות כרגע, נראה שהיבואנית אינה מתכוון להביא את ה-A1 סיטיקארבר (Citycarver) - גרסת "פנאי" למכונית הקטנה של אודי.