מבין המועמדות שהוצגו במקור, נותרו בתחרות שבע: ב.מ.וו סדרה 1, טויוטה קורולה, טסלה מודל 3, פורד פומה, פורשה טאייקאן, פיג'ו 208 ורנו קליאו. מארגני התחרות כמובן אינם מספקים דירוג לשבע המועמדות הסופיות, וזה יפורסם רק עם תום התחרות.
הדירוג הסופי, בו מעניינת כמובן בעיקר הזוכה במקום הראשון, יפורסם בתערוכת ז'נבה במרץ 2020. נזכיר כי המכוניות נשפטות לפי קריטריונים של עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון בדלק, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, הנאה מנהיגה, מחיר, חדשנות ותמורה לכסף. לכל שופט יש 25 נקודות אותן הוא יכול לחלק בין כמה מכוניות, כאשר הניקוד המרבי שניתן למכונית בודדת הוא 10 נקודות.
בצוות השיפוט נמנים 60 כתבי רכב מ-23 מדינות באירופה, כאשר כל מדינה מקבלת מספר שופטים ביחס לגודל שוק הרכב שלה וחשיבותו. בהתאם, בראש השיפוט עומדים עיתונאים מבריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה וספרד.