הקטגוריה הזו צעירה יחסית (כ-20 שנה במתכונתה הנוכחית), וכוללת מכוניות שהן למעשה משפחתיות קומפקטיות - כן, כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה של השכן - אבל ממותג יוקרה. זה אומר שאיכות החומרים אמורה להיות טובה יותר, הטכנולוגיה מתקדמת יותר והמנועים חזקים יותר - לרוב, אבל לא תמיד.
אודי A3
הדור השלישי של אודי A3 כבר לא צעיר (הוצג במרץ 2012), אך נהנה עדיין מפופולריות נאה. ה-A3 מוצעת במבחר גרסאות עשיר יחסית, כולל מרכב קבריולה חריג, וגם בגרסה ספורטיבית (S3 עם 290 כ"ס).
יתרונות: איכות, מגוון, נוחות
חסרונות: גיל, אבזור בגרסאות בסיס
ב.מ.וו סדרה 1
הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 1, שלישי במספר, הוא גם הראשון שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית - שלטענת ב.מ.וו מאפשרת ניצול טוב יותר של המרווח בתא הנוסעים. כבעבר, ההיצע כולל מספר מנועי טורבו-בנזין, כאשר בישראל כרגע מוצעות 118i עם מנוע 1.5 ליטר (140 כ"ס) וגרסת ה-M135i xDrive הספורטיבית, שמציעה הפעם ארבעה צילינדרים במקום שישה, 306 כ"ס והנעה כפולה.
[הסדרה 1 הוכנסה לרשימה על תנאי עד להשלמת מבחן דרכים]
וולוו V40
הקומפקטית השוודית וולוו V40 אינה צעירה, והוצגה יחד עם ה-A3 במרץ 2012.למרות זאת, היא נותרה ייחודית יחסית בקטגוריה תודות לעיצוב מובחן בחוץ ובפנים וגרסת דמוי-שטח (קרוס קאנטרי) שאין למתחרות.
יתרונות: נוחות, ייחוד, בטיחות
חסרונות: מרווח לנוסעים ולמטען, נוחות בעיר
לקסוס CT200h
זקנת השבט, שהוצגה עוד ב-2010 ועברה מספר מתיחות פנים. לקסוס CT200h נותרה יוצאת דופן עם זאת בזכות היצע של מנוע אחד - הנעת כלאיים שמקורה בפריוס מהדור הקודם. זו נותנת לה תצרוכת דלק חריגה לטובה - אם כי הפער הצטמצם עם השקת דגמי כלאיים עם או בלי טעינה משקע אצל המתחרות.
יתרונות: הנעה ידידותית לסביבה, עיצוב ייחודי
חסרונות: מרווח לנוסעים ומטען, ביצועים, גיל
מרצדס A-קלאס
מוותיקות הקטגוריה, שנמצאת כבר בדור רביעי מאז הוצגה בסוף האלף שעבר. מרצדס A-קלאס בדור הנוכחי מציעה עיצוב מרוכך ביחס לעבר, מבחר גרסאות עשיר (חלקו תחת השם CLA) והיצע מנועי טורבו בשלל רמות כוח - כולל דגמי AMG ספורטיביים - לצד אבזור מתקדם יחסית למקובל.
יתרונות: סביבת נהג, ביצועים (פרט לבסיס), נוחות
חסרונות: אבזור בבסיס, מחיר, מרווח מאחור