מדובר במכונית שונה מאוד מהסדרה 8 קופה וקבריולה שכבר נמכרות בארץ. בסיס הגלגלים ארוך בכ-20 ס"מ (302 ס"מ) והמכונית ארוכה משמעותית: 508 ס"מ, 23 יותר. גם הגובה נדיב (141 ס"מ, שישה יותר מהקופה) והרוחב גדול בשלושה (193 ס"מ).
לגראן קופה צמד מושבים נפרדים מאחור, אך ניתן לדחוק נוסע נוסף ביניהם (בב.מ.וו מגדירים אותה כמכונית "4+1"). תא המטען מציע נפח של 440 ליטר ומשענת המושב האחורי מתקפלת ומתפצלת לשלושה חלקים.
גג הזכוכית הארוך שממשיך את השמשה הקדמית מסייע למראה ייחודי. הוא מגיע עד לשמשה האחורית ושטחו 1.5 מ"ר. כמו הסדרה 8 המוכרת, גם כאן ניתן למצוא את תפיסת ה"לייב-קוקפיט" של ב.מ.וו עם המחוונים המוקרנים וצג "12.3.
הגרנד קופה תוצע עם מנוע V8 המוכר מהקופה (M850i). לזה צמד מגדשי טורבו, נפח של 4.4 ליטר ו-550 כ"ס. גרסה נוספת בארץ היא ה-840i, עם מנוע טורבו-בנזין שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ו-340 כ"ס. זו הגרסה היחידה בישראל שתוצע עם הנעה אחורית במקום כפולה. לגרסאות ההנעה הכפולה גם היגוי אחורי והמכונית תוצע עם מערך מתלים אדפטיביים, מייצבים אקטיביים ודיפרנציאל M ספורט שיגיע גם לגרסאות ה-840i.
רשימת הציוד התקני ארוכה וכוללת מערך בטיחות מתקדם עשיר למדי עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון ושמירה על מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. אבזור המותרות כולל חישוקי "20, מושבי ספורט חשמליים, ריפוד ודיפון עור, בקרת אקלים לארבעה אזורים, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תצוגה עילית, מערך שמע של הרמן קרדון ועוד. לכל הגרסאות גם מצלמות היקפיות ומערכת חנייה אוטומטית - ולצידה יכולת נסיעה אוטונומית לאחור (חזרה על 50 המטרים האחרונים שנסעתם קדימה עד כ-30 קמ"ש).
ה-840i ברמת גימור אלגנט עולה החל מ-890 אלף שקל, והחל מ-920 אלף ברמת הגימור M ספורט (ההבדל בעיקר בקוסמטיקה פנימית וחיצונית).
ה-850i מוסיפה בין היתר תאורת לייזר, בלמי M ספורט ומערכת שמע משופרת. מחירה החל מ-1.25 מיליון שקל והחל מ-1.28 מיליון ל"מהדורת קרבון".