מערכת הכלאיים כוללת מנוע בנזין חדש בנפח 1.0 ליטר, עם שלושה צילינדרים וללא מגדש. מנוע זה מפיק 70 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 9.4 קג"מ ב-3,500 סל"ד. מתנע-מחולל זרם חילופין (גנרטור) המחובר לרצועת האביזרים מטעין מצברי ליתיום-יון זעירים (קיבולת של 11 אמפר-שעה). מערכת ההנעה נעזרת בתיבת שישה הילוכים ידנית להעברת הכוח לגלגלים הקדמיים.
מערכת הכלאיים מאפשרת את כיבוי מנוע הבנזין בעצירה כבר מתחת למהירות של 30 קמ"ש. לצורך כך הנהג צריך לשלב להילוך סרק (ניוטרל). בנוסף, מערכת ה-MHEV תספק כוח לאביזרי הרכב בגלישה. בפיאט מעריכים כי כל זה יביא לחסכון של 20% בתצרוכת הדלק בהשוואה למנוע ה-1.2 ליטר 69 כ"ס שמוצע כיום בישראל.
הגרסאות החדשות לא מאמצות עיצוב חדש, ויסתפקו בתגי "Hybrid" ושינויים קוסמטיים זעירים נוספים. גרסאות השקה יציעו תגי "H" בצורת "שתי טיפות טל", כך פיאט, כמו גם גוון ייחודי של ירוק המכונה "טיפת טל" ומושבים מפלסטיק ממוחזר ש-10% ממנו מגיע מפסולת ים. כל גרסאות הכלאיים מקבלות גם לוח מחוונים עם תצוגת כלאיים ייעודית.
שיווק ה-500 ופנדה הייבריד מתחיל כעת באירופה, עם אספקה החל מפברואר ומרץ בהתאמה. בישראל עדיין לא ידוע אם ישווקו, אך להערכתנו היעדר תיבה אוטומטית פירושו שהסיכוי נמוך מאוד.