יונדאי עשתה זאת עם רכב הפנאי הקטן שלה, יונדאי קונה, שהגרסה החשמלית שלו רשמה את שיא הגובה למכוניות חשמליות - 5,731 מטר, שיפור של ע-18 מטר מהשיא הקודם שרשמה ניאו ES8 (חשמלית סינית) בספטמבר 2018.
את השיא הקונה אלקטריק רשם במעבר ההרים סוואלה שבטיבט, סין. מאחורי ההגה היו נציגים של יונדאי-הודו, שם מיוצרת הקונה החשמלית עבור השוק המקומי. מהיצרנית נמסר כי הטיפוס בוצע באמצעות טעינת המצברים בדרך (בעת הפסקת לילה), ללא שימוש במצברים ניידים.
יונדאי לא פרסמה תמונות משבירת השיא, למעט של התעודה מספר השיאים של גינס שמוכיחה את קיומה.
מרצדס בשיא כל הזמנים
בזמן שיונדאי שברה את שיא החשמליות, משאית השטח האימתנית מרצדס אונימוג U5023 הוכיחה שוב שלחשמל עוד יש לאן הגיע כדי להדביק את מנועי הבעירה הפנימית - לפחות בתחום שיאי הגינס.
האונימוג מתודלקת הסולר טיפסה לגובה של 6,694 מטר בנהיגה בדרך לא סלולה - כל הדרך עד כמעט לפסגת הר אוחוס דל סאלאדו ("עיני המלוח") במדבר אטאקאמה שבצ'ילה. הר הגעש הגבוה בעולם (6,893 מטר) לא היווה אתגר של ממש לאונימוג, כאשר משלחת של שתי משאיות טיפסה לצורך התקנת תחנות רדיו למקרה חירום עבור מטפסים וחוקרים. על הדרך, נשבר גם שיא הטיפוס.
האונימוג ששימשו למשימה הוכנו על-ידי מרצדס וכללו בין היתר צמיגי שטח ייעודיים, כננות ומאזני מרכז כובד (בכל זאת - טיפוס בשיפועים חדים...).