התשובה לטסלה: GM מסבה מפעל לייצור טנדרים ו-SUV חשמליים
מפעל של GM במישיגן יוסב בעלות של יותר מ-7.6 מיליארד שקל לייצור בלעדי של כלי רכב חשמליים. מכוניות ראשונות ירדו מפס הייצור בסוף 2021החל מסוף החודש הבא, ג'נרל מוטורס תחל בהסבת המפעל ולצורך כך תשבית את הפעילות בו לשבעה חודשים. בזמן זה יוחלפו כל פסי הייצור - כולל שדרוג למיכון, ציוד ולסדנאות השונות. המפעל מייצר כיום את קאדילק CT6 ושברולט אימפלה ומעסיק 900 עובדים. בתום השיפוץ ייצר מבחר של רכבי פנאי וטנדרים חשמליים ויעסיק 2,200 עובדים, כך על-פי הודעת GM.
לפי התוכנית עליה הודיעה היצרנית, יושקעו 800 מיליון דולר נוספים (כ-2.77 מיליארד שקל) בשדרוגים נלווים, בהם סיוע לספקי משנה באזור שיתמכו בייצור כלי הרכב החשמליים. אחת הספקיות של GM, יצרנית המצברים LG Chem (כימיקלים), תיערך לייצור על-ידי השקעה של 2.3 מיליארד דולר (7.95 מיליארד שקל) בשדרוג מערך הייצור שלה.
לפי תוכניות GM, כלי רכב חשמליים ראשונים ירדו מפס הייצור בדטרויט-האמטראמק בסוף 2021 - טנדרים ורכבי פנאי שיתחרו בדגמי טסלה. זו האחרונה הודיעה לפני מספר חודשים על כוונתה להיכנס לתחום הטנדרים בסוף 2021 עם הסייברטראק, דריסת רגל ראשונה של טסלה בתחום הטנדרים - מקור הרווח העיקרי של היצרניות האמריקאיות. גם פורד צפויה להציג טנדר חשמלי בערך באותו הזמן.
על-פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, מלבד כלי רכב שישווקו תחת מותגי שברולט, GMC וקאדילק, מפעל החשמליות של GM עשוי לייצר גם רכבי האמר - זאת לאחר שביצרנית החליטו להחזיק את המותג לחיים עם הנעה חשמלית. עם זאת, בהודעת היצרנית לא נמסרו פרטים רשמיים לגבי זה.