יונדאי עוצרת ייצור בדרום קוריאה בגלל נגיף הקורונה
יונדאי היא יצרנית ראשונה מחוץ לסין שמודיעה על השהיית הייצור בגלל הנגיף, זאת עקב מחסור בחלקים הנדרשים לייצור המיובאים מסיןנגיף הקורונה הרג עד כה למעלה מ-400 בני אדם ופגע בעשרות אלפים נוספים. סגרים שהוטלו בסין והפסקת עבודה במרבית המדינה גרמו לנזקים כלכליים אדירים בסין ובכל רחבי העולם.
יצרניות הרכב הזרות שפועלות בסין כבר הודיעו על הפסקת הייצור לתקופות ממושכות. בין היתר הונדה, טסלה, יונדאי, פורד, ניסאן וקבוצת PSA השהו כולן את הייצור במדינה עד לפחות אמצע פברואר.
"יונדאי וקיה עשויות להיפגע יותר מכיוון שהן מייבאות יותר רכיבים מסין מאשר יצרניות זרות אחרות", כך מסביר לי האנג-קו, חוקר בכיר במכון הקוריאני לכלכלת תעשייה ומסחר. יונדאי הקימה תשתית ייצור גדולה מאוד בסין בשני העשורים האחרונים. "יצרניות חלקים דרום קוריאניות הגיעו בעקבותיה והקימו מפעלים (בסין, מ.א) יחד עם יונדאי", הוסיף לי.
ייצור יונדאי בדרום קוריאה (ארכיון)
לפי נתוני ארגון המסחר הקוריאני, דרום קוריאה ייבאה חלקי רכב בשווי 1.56 מיליארד דולר (5.37 מיליארד שקל) מסין ב-2019, צמיחה של כמעט 100 מיליון דולר לעומת 2018.
רוב מפעלי יונדאי בדרום קוריאה יושבתו החל מה-7 בפברואר עד 11 או 12 בחודש, כך על-פי מקור ביצרנית שביקש להישאר בעילום שם. דובר יונדאי הוסיף כי משך ההשבתה ישתנה בהתאם לפס הייצור. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי החברה אינה צופה בעיות מלאי בישראל כתוצאה מהודעת היצרנית.