וכמו שבעת הדורות שקדמו לה, ה-GTI החדשה ממשיכה את נוסחת העיצוב המאופקת יחסית, כזו שתאפשר לכם לטעון שאתם בסך הכל נוהגים בפולקסווגן גולף חדשה, ולאו דווקא במכונית "מרוץ מאיימת". כן, יש חישוקים גדולים ("17 עד "19), פגושים שונים ותגי GTI, אבל בגדול זו אותה גולף מוכרת.
בתא הנוסעים תקבלו שפע אבזור ואת הקונסולה הדיגיטלית החדשה - עם מסך "10.25 במקום מחוונים, מסך "10 למולטימדיה וגם משטחי המגע במקום חלק מהמתגים המסורתיים. ולא לדאוג, גם סוודר המשבצות במושבים חזר.
מתחת למכסה המנוע אין הפתעות, לפחות אם קראתם את הדיווח שלנו בנושא לפני חודשיים. אם לא, נזכיר כי הגולף החדשה תציע מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ומניע את הגלגלים הקדמיים. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו עדיין.
מי שירצה את הספורטיבית שלו עם מנוע דיזל (כלומר, לא חי בישראל), יוכל להזמין את ה-GTD, עם אותו עיצוב אך מנוע 2.0 ליטר דיזל שמפיק 200 כ"ס ו-40.8 קג"מ. זה משודך לתיבה הרובוטית בלבד ולהנעה קדמית.
מזהם מדי? יש גם GTE חדשה, שמשלבת בין ביצועים לחסכון תודות להנעת כלאיים נטענת משקע. כאן השילוב הוא בין מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין (150 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס), שמפיקים יחד 245 כ"ס ו-40.8 קג"מ. מצברי 13 קילוואט-שעה (שיפור של 50% מהדור היוצא, שלא שווק בישראל) מאפשרים טווח נסיעה של כ-60 ק"מ בין טעינות. המהירות המרבית ללא בנזין - 130 קמ"ש.
נכון לעתה לא ידוע מתי יחל שיווק פולקסווגן גולף החדשה בישראל בכלל, והגולף GTI בפרט. להערכתנו זה לא יקרה לפני המחצית השנייה של השנה, לפחות.