ב.מ.וו מפסיקה את הייצור בגרמניה, ודרום אפריקה. בנוסף היצרנית הגרמנית עוצרת את הפעילות בבריטניה, זה אומר שמיני ורולס רויס מפסיקות אף הן את הייצור. גם קבוצת דיימלר — חברת האם של יצרנית היוקרה מרצדס — הודיעה על סגירת רוב מפעליה באירופה.
טויוטה הרחיבה את סגירת המפעלים בצרפת לכלל אירופה, כאשר מבחינתה מדובר בעיקר בפעילות הגדולה שלה בבריטניה.
גם פורד, שהחלה בספרד, הרחיבה את סגירת הפעילות לכל אירופה בעוד וולוו סוגרת בינתיים רק את המפעל בבלגיה. גם פורשה, אחת החברות הרווחיות בקבוצת פולקסווגן, הודיעה על השבתה קרבה.
הונדה הודיעה כם היא על סגירת המפעלים בבריטניה בעוד רנו מוסיפה לרשימת המפעלים שנסגרו את המפעלים במרוקו וברומניה שמרתם בעיקר את דאצ'יה.
רוב החברות נימקו את עצירת הייצור בשילוב בין המאבק בנגיף הקורונה, ירידה בביקוש למכוניות חדשות באירופה ובעיקר — צווארי בקבוק שנוצרו בפס הייצור בגלל מחסור של רכיבים שמגיעים מספקי משנה.