הדור השישי של טרנספורטר הוצג באפריל 2015, מתיחת הפנים הוכרזה בפברואר 2019, ושיווק הדגם המחודש, הנקרא "T6.1", החל כאמור בימים אלה. כזכור, בחודש שעבר צוינו 70 שנים לתחילת הייצור של הדור הראשון של המסחרית הזאת – הדגם הוותיק בייצור כיום – ממנה נמכרו עד מתיחת הפנים כ-13 מיליון יחידות.
פריטים ופרטים
כרגיל במתיחת פנים, העיצוב החיצוני עודכן; בחזית שבכה מודגשת יותר עם פסי כרום, בצדי הרכב חישוקים חדשים, מאחור יחידות תאורה חדשות. סביבת הנהג עברה שינוי משמעותי, וזו כוללת מסך מגע חדש כמו בשאר דגמי המותג המשולב בקונסולה המרכזית בגודל "6.5 (לא כולל ואן משלוח). ל-T6.1 אופציה ללוח מחוונים מוקרן בגרסת מולטיוואן. בכל הגרסאות מערכת שמע עם 6 רמקולים, שליטה מההגה, שיקוף סלולרי. לראשונה, טרנספורטר מוצע בכל הגרסאות עם הגה בתגבור חשמלי. בנוסף, מועשר הדגם בעוד פריטי אבזור.
מה שחשוב באמת
השינוי המשמעותי הוא בהטמעת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, ואלה יוצעו בגרסאות הנוסעים קראוול ומולטיוואן. במערכות אלה ניטור מרחק לפנים עם בלימה חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, חנייה אוטומטית וגם מצלמת נסיעה לאחור מקורית. כאופציה, ניתן לרכוש עבור כל הגרסאות פנסי ערפל עוקבי פנייה.
היצע, מחירים
פולקסווגן טרנספורטר T6.1 מוצע בגרסאות נוסעים קראוול ומולטיוואן, גרסת ואן משלוח, גרסת טנדר בתצורת תא-נהג כפול. את כולם משרת מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל ייעודי לשימוש מסחרי (EA288 Nutz), וזה מוצע בארץ בשלוש רמות הספק ומומנט: 110 כ"ס, 25.5 קג"מ (1250-3100 סל"ד); 150 כ"ס, 34.7 קג"מ (1500-3000 סל"ד); 199 כ"ס, 45.9 קג"מ (1400-2400 סל"ד); גרסת ההספק האחרונה רק לקראוול, מולטיוואן. התיבה ידנית 5 הילוכים או דו-מצמדית 7 הילוכים.
צ'מפיון הכריזה על גרסה בסיסית לטרנספורטר – ואן-משלוח, 2.0 ליטר 110 כ"ס, תיבה ידנית – החל ב-192,000 שקלים.