לפי העורך הראשי של המחקר, סאם מונפורט, רכבי פנאי "קטלניים יותר להולכי רגל ממכוניות". בתאונה עם רכב כזה "הסבכה פוגעת באגן או בחזה של הולך הרגל" ומעבירה יותר אנרגיה לגופו. המחקר בדק 79 תאונות בשלוש ערים במישיגן ולא לוקח בחשבון את כושר הניהוג של הרכב (רכבי פנאי נוטים להציע כושר התחמקות ממכשול נחות מרכב נוסעים רגיל).
ב-IIHS מודים עם זאת כי "נזדקק למחקר נוסף כדי לראות האם הממצאים נשמרים בקנה מידה גדול יותר", ומוסיפים כי המדגם כלל תאונות עם רכבי פנאי מסורתיים (דגמים המבוססים על שלדת סולם ואופייניים כיום בעיקר לשוק האמריקאי) ורכבי פנאי מודרניים (מרכב אחוד) גדולים, שמשקלם העצמי גבוה מזה של מכוניות רגילות בגודל דומה.
לפי המחקר, רכבי פנאי גרמו ליותר תאונות קשות מאשר מכוניות כאשר מהירות הנסיעה עולה על 30 קמ"ש.