הבשורה החשובה מאוד ברורה: עוד יותר כוח, ביצועים ויכולת משופרים בזכות מנוע חשמלי נוסף לשניים הקיימים ושינויים נוספים. לפי אודי זה דגם ראשון מסוגו המיוצר בקנה מידה גדול ומוצע עם שלושה מנועים חשמליים.
מספרים של עוצמה
ל-e-tron S, בנוסף למנוע חשמלי קדמי, שני מנועים חשמליים מאחור לעומת אחד בגרסת 55 המוכרת, וכל אחד מהם אחראי לגלגל שלידו. לגרסאות S תפוקה משולבת של 435 כ"ס (320 קילוואט) ו-82.5 קג"מ, אבל במצב מתוגבר ("בוסט") זו תגיע ל-462 כ"ס (360 קילוואט) ו-99.2 קג"מ אימתניים. משך הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש 4.5 שניות והמהירות המרבית 210 קמ"ש. לשם השוואה, גרסת 55 המוכרת מציעה 408 כ"ס ו-67.8 קג"מ במצב "בוסט", האצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות.
חלוקת הכוח בין הגלגלים האחוריים נשלטת כמובן באופן אלקטרוני ליצירת "טורק וקטורי", ואנשי אודי מציינים כי שינוי מומנט לפי אחיזה מהיר בהרבה מאשר בדגמי בעירה פנימית שיש להם טורק וקטורי ודיפרנציאל מקובל. בנסיעה רגילה ההנעה אחורית, והמנוע הקדמי מופעל כאשר נוצרת בעיית אחיזה מאחור או בזמן האצה קיצונית. המנוע הקדמי ב-S הגיע מהציר האחורי של גרסת 55, ואילו השניים מאחור זהים ליחידה המורכבת מלפנים בגרסה זו.
כמו ב-e-tron 55, לגרסאות S סוללת 95 קוט"ש, והטווח החשמלי הוא 360 ק"מ או 365 לספורטבק; הטווח של גרסת 55 גדול יותר, ועומד על 417 ק"מ (כל נתונים הטווח לפי תקן WLTP).
חיצונית, גרסאות S בולטות בפגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור, ובעיקר בבתי גלגלים הרחבים ב-23 מ"מ מכל צד, כך שהרוחב גדל ב-4.6 ס"מ, ל-198 ס"מ; בבתי הגלגלים כונסי אוויר קטנים לצינון הבלמים החדשים ולשיפור היכולת האווירודינמית, ומקדם הגרר הוא 0.26 (בספורטבק); לקפיצי האוויר כיול ספורטיבי יותר, והמייצבים קשיחים מאלה שבדגם הרגיל.
במפרט האבזור גם תאורת לד דיגיטלית, מערך מולטימדיה משודרג ביחס לזה שבדגם המוכר וכמובן גם פריטי אבזור באפיון ספורטיבי.