לעומת R "הרגילה", עיקר השינויים בפרו הם בכיול קיצוני יותר למכלולי השלדה, על-מנת להעניק יכולת דינמית משופרת עוד יותר. כזכור, בארץ שווקה בעיקר הגרסה הרגילה של הדגם וגם S הספורטיבית ממנה. גרסה R פרו מכוונת בעיקר מול גרסאות RS של פורשה 911.
מה שעושה אותה
המנוע בשירות הוא כפול-מגדשים 4.0 ליטר V8, וזה מייצר במהדורה זו 585 כ"ס (6250 סל"ד) ו-71.3 קג"מ (1900 סל"ד), התיבה היא דו-מצמדית 7 הילוכים, ההנעה לשני הגלגלים האחוריים, ההיגוי לכל ארבעת הגלגלים. גרסה R פרו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות, ומגיעה ל-318 קמ"ש. לגרסה הרגילה 462 כ"ס ואילו ל-S 510 כ"ס, וזו מאיצה ל-100 ב-3.8 שניות ומגיעה ל-310 קמ"ש.
מרכב הרכב חוזק על-ידי חלקים מסיבי פחמן ומכלולים אחרים – כמו ספוילרים, גג, תעלת גל ההינע, גל ההינע עצמו – הוחלפו בכאלה העשויים מחומר זה. ניתן לכייל את המתלים האדפטיביים ואת המייצבים גם באופן ידני, כמו-גם את זוויות הספוילר האחורי. בנוסף, מצוידת גרסה זו בתושבות מנוע ותיבה דינמיות, וגם בבקרת היציבות שופעת מצבי האלחוש של AMG. לפרו R בלמים קרמיים וחישוקים קלים במיוחד במידות "19 מלפנים ו-"20 מאחור.
גרסה זו צוידה במושבי ספורט ייחודיים העשויים סיבי פחמן, ומאחוריהם מעין כלוב בטיחות לחיזוק המרכב. אנשי AMG מבטיחים כי הכלוב אינו מפריע לכניסה ויציאה.
גם לפרו R תאורת לד מלאה, צג מולטימדיה "10.25, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע של בורמיסטר, וכמובן מערך בטיחות מלא.
מחיר גרסת פרו R של דגם GT הוא 2.4 מיליון שקלים, 50% יותר מאשר גרסת S של דגם זה, שמחירה 1.575 מיליון שקלים.