המבנה המקורי נשמר והממדים קרובים מאוד: אורכו של בסיס הגלגלים 251.7 ס"מ, קצר ב-1.4 ס"מ מקודמו; האורך גדל ב-4.4 ס"מ ל-404.4 ס"מ, והגובה ירד ב-2.4 ס"מ ל-152.6 ס"מ, גם לשיפור מרכז הכובד. נפח תא המטען, 304 ליטרים, קטן ב-40 ליטרים מקודמו בגלל סוללות ליתיום יון המשרתות את המערך ההיברידי.
מערך היברידי, אבל שונה
הונדה ג'אז 2020 תשווק באירופה וגם בישראל עם מערך היברידי חדש הנקרא e:HEV, והוא שונה וייחודי מהמקובל. במבט ראשון המפרט אינו יוצא דופן, וכולל מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר – פועל במחזור אטקינסון, מייצר 98 כ"ס – ו-2 מנועים חשמליים. ההמשך שונה: רוב הזמן מנוע הבנזין מניע מנוע חשמלי אחד המתפקד כגנרטור וטוען את הסוללה. האנרגיה הנאגרת בה משמשת את המנוע החשמלי השני – והוא זה שמניע את הרכב.
רק בשיוט רגוע במהירות גבוהה יותר, מ-80 קמ"ש ומעלה, יעביר מנוע הבנזין את תפוקתו לגלגלים, וגם אז הדבר ייעשה באופן שונה מהמקובל; מנוע הבנזין אינו משודך לתיבת הילוכים, אלא ליחס העברה קבוע אחד שמתאים רק לשיוט. בנהיגה מהירה על הכביש המהיר, פועל מנוע הבנזין, והנעה חשמלית משפרת את ביצועי ההאצה שלו.
לפי הונדה, עד 40 קמ"ש הרכב יפעל בכוח החשמל ב-75% מהזמן, וביתרת 25% מהזמן כהיברידי, כאשר מנוע הבנזין טוען כאמור את הסוללה. בין 40 ל-80 קמ"ש, הרכב ינוע 54% מהזמן כחשמלי, 31% כהיברידי ו-15% על מנוע הבנזין. בין 80 ל-120 קמ"ש הוא ינוע 73% על מנוע הבנזין.
המנוע החשמלי המניע את הרכב רוב הזמן מייצר 109 כ"ס ו-25.8 קג"מ, ואלה הנתונים המרביים של הרכב. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.4 שניות, והמהירות המרבית 175 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת היא 22.2 ק"מ/ל' והציון הירוק של הג'אז הוא 2.
שתי רמות גימור
לג'אז החדש מערך בטיחות נכבד, הכולל בלימה אוטונומית המסייעת גם במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף, מצוידת הסופרמיני החדשה בעשר כריות אוויר, אחת מהן ניצבת בין המושבים הקדמיים, אחרת מול ברכי הנהג.
הג'אז מוצעת בשתי רמות גימור: 'קומפורט' ו'אלגנס'. ל'קומפורט' תאורת לד, חישוקי פח "15, גימור פנים פשוט, צג מולטימדיה "5, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים; המחיר: 120,000 שקלים.
ל'אלגנס', בנוסף, חישוקי "15 קלים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מולטימדיה חדשה עם שיטת תפעול שונה וצג "9, ריפוד משולב עור, גימור פנים מהודר יותר ועוד; המחיר: 124,000 שקלים. רמת גימור זו עתידה ליטול את מרב המכירות.
המחיר יקר ביחס לדגמי סופרמיני אחרים, אך בהונדה מקווים כי בגלל שמרחב הפנים גדול בהרבה ביחס לדגמי סופרמיני אחרים וקרוב לזה שבמשפחתיות, ניתן יהיה למכור לפחות 1000 מכוניות לשנה.