בסוף חודש ספטמבר הכריז הארגון על הרחבת הבחינות למערכות סיוע נהיגה מתקדמות, כאלה המהוות בסיס לנהיגה אוטונומית בהמשך – בקרת שיוט אדפטיבית ושמירת הרכב במרכז הנתיב (גם לאחר תיקון סטייה).
המבחנים בודקים את יכולת המערכות לכשעצמן – התייחסות לרכב לפנים ושינוי המהירות ביחס אליו וביחס לרכב ש"נדחף"; זיהוי נתיבים, גם עם סימון פגום – וגם את מידת הקשר בינן לבין הנהג, כלומר: תגובת הרכב במידה והנהג "מנתק" קשר במבט, שליטה בהגה וכולי.
כידוע, בארה"ב שם היחס להפעלת מערכות כמעט-אוטונומיות בכביש הציבורי סלחני בהרבה, נגרמו מספר תאונות קטלניות (טסלה, אובר), גם לאחר שהנהגים הפסיקו לשלוט ברכב ביוזמתם.
תוצאות מבחן זה מצוינות בארבעה ציונים עם סימול ריבועים והגדרה מילולית: "טוב מאוד", "טוב", "בינוני" ו"בסיסי", ולשני המרכיבים העכשוויים ציונים באחוזים.
במבחן נבדקו עשרה דגמים. הדירוג כפי שהתפרסם על-ידי יורו NCAP:
![נהיגה אוטונומית – מבחנים ראשונים](https://images.auto.co.il/Attachment/Gallery/242275/1635457/288a26a3-6b2e-5b2d-bf4f-71e5f9c6a187.jpeg?width=651)
![נהיגה אוטונומית – מבחנים ראשונים](https://images.auto.co.il/Attachment/Gallery/242275/1635458/48a16894-1bcd-5f4e-dbbe-1ba6f51d1a02.jpeg?width=651)
![נהיגה אוטונומית – מבחנים ראשונים](https://images.auto.co.il/Attachment/Gallery/242275/1635459/44a99af4-984f-c16d-f944-7cb05de9d087.jpeg?width=651)