ב.מ.וו הכריזה על 128ti גרסה ספורטיבית במסגרת ב.מ.וו סדרה 1 – עם הספק נמוך מזה של M135i, הנעה קדמית בלבד, להצעה מפתה יותר כלכלית, פחות "הארד קור". 128ti תתמקם בין 120i לבין M135ixDrive ותתחרה ישירות בגולף GTI.

ב.מ.וו 128ti – גרסה ספורטיבית של ב.מ.וו סדרה 1 2021
צילום: ב.מ.וו

מורשת
ב.מ.וו מציינת כי שילוב האותיות ti, שקורו בראשית התיבות של ""Turismo Internazionale (באיטלקית, תיירות בין-לאומית), ציין פעמיים גרסאות של ב.מ.וו. בפעם הראשונה ב-1963, עם 1800ti ובהמשך עם 2002ti. הדגם האחרון, נהוג בידי הנס יואכים שטוק – מנצח 24 השעות של לה מאן, אלוף DTM, נהג בפורמולה 1 – יחד עם קלנמס שיקנטאנץ, הגיע למקום הראשון במירוץ 24 השעות בנורבורגרינג שנערך ב-1970. במחצית השנייה של שנות התשעים הציעה ב.מ.וו את גרסאות 323ti  ו-325ti. 

הדברים החשובים באמת
ל-128ti מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר כפול-מגדשים המייצר 265 כ"ס ב-4750-6500, 40.8 קג"מ ב-1750-4500 סל"ד ליצירת רצועת כוח נכבדה של 4750 סל"ד. למנוע משודכת תיבה אוטומטית 8 הילוכים, לרכב דיפרנציאל מוגבל-החלקה טורסן וההנעה קדמית. הגרסה החדשה מזנקת מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות, מגיעה ל-250 קמ"ש, וצריכת הדלק שלה היא 16 ק"מ/ל'.

ב.מ.וו 128ti – גרסה ספורטיבית של ב.מ.וו סדרה 1 2021
צילום: ב.מ.וו

בגרסת 128ti מתלים הנמוכים ב-10 מ"מ מהגרסה הרגילה, למרכז כובד טוב יותר ולהופעה משופרת. במערך הדינמי של הרכב קפיצים מוקשחים ובולמי זעזועים M ספורט שכוילו בהתאם, מוטות ייצוב ועיגונים מוקשחים, גם לשליטה מוגברת בזוויות הגלגול, כיול מחודש להגה להספק גבוה של הנעה קדמית, לדיוק ההיגוי ולצמצום לוחמת מומנט, ובשינויים גם שפיעת אופן שונה. בקצות הרכב בלמי M ספורט הכוללים צלחות 300 מ"מ ו-4 בוכנות לקליפר, וסביבם חישוקי "18 עליהם צמיגי מישלין פיילוט ספורט 2254/40. ל-128ti אופציה לחישוקי "19 וצמיגי 235/35. גרסה זאת קלה ב-80 ק"ג מ-M135I כפולת ההנעה.

דברים חשובים, אבל פחות
לפי ב.מ.וו מרכיבי העיצוב החיצוני מבוססים על אלה של M135i, ולכן כונסי האוויר דומים. עם זאת, ל-128ti מערך גוונים שונה, צבעים ייחודיים, פריטי עיצוב אופייניים, גם בשבכה, חישוקי Y-spoke 553 דו-צבעונים. החומרים בפנים, נאום ב.מ.וו, משובחים, ופריטי עיצוב חיצוניים מוצאים ביטוי גם בפנים, שם מפוזרים סימולים באדום וכיו"ב. הדוושות, מדרך המפתן, מושבי הספורט, כולם של M, וההגה שיש לו משטחי אלקנטרה במקומות בהם אוחזים בו, מוסיף גם מתגים גדולים לתחושה הנדרשת בנהיגה מהסוג ההוא.

ב.מ.וו 128ti – גרסה ספורטיבית של ב.מ.וו סדרה 1 2021
צילום: ב.מ.וו

לגרסה זו צג מחוונים ומסך מולטימדיה "10.25, תצוגה עילית "9.2. לתא המטען נפח של 380 ליטרים, ועם השטחת המושבים גדל ל-1200 ליטרים. 

ב.מ.וו מציינת כי למרות שהצליל בחוץ אינו מהסוג ההוא, הרי בפנים, הודות לפסקול מסותנז, ניתן להתענג על צלילים מופלאים של מנוע מהסוג שאינו בחרטום הרכב. רוכשים יוכלו להוסיף לא מעט פריטי עיצוב ייחודיים, כמו חלקים מסיבי פחמן.

ב.מ.וו 128ti – גרסה ספורטיבית של ב.מ.וו סדרה 1 2021
צילום: ב.מ.וו

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר שהשיווק של ב.מ.וו סדרה 1 2021 בגרסה זו נבחן בחיוב ועשוי להתחיל כבר במהלך שנת 2021.

ב.מ.וו 128ti – גרסה ספורטיבית של ב.מ.וו סדרה 1 2021
צילום: ב.מ.וו