השינוי הגדול הוא מלפנים, והוא בולט כבר במבט ראשון. החזית החדשה דומה בעיצובה לזו של רכב הפנאי הקטן אף הוא, מוקה, שהדור השני שלו הוצג ביוני השנה. העיצוב החדש משנה באופן משמעותי את הנראות של קרוסלנד, ויוצר רושם כי מדובר ברכב רחב יותר ואף מכובד מזה שלפני מתיחת הפנים.
בנוסף לשבכה וליחידות התאורה החדשות, בולט מגן כסוף שעיצובו יוצר מופע יותר קשוח. מאחור השינויים בולטים פחות, ובכל זאת יחידות התאורה שם עודכנו, שם הדגם מופיע לרוחב דלת תא המטען, כמו במוקה, וגם שם בולט מגן כסוף גדול וחדש. במסגרת מתיחת הפנים, ושוב כמו עם המוקה, איבד הקרוסלנד את הסיומת X בשמו.
בסביבת הנהג השינויים מינוריים, וחלקם קשור ברמת הגימור. הדבר בולט ברמת הגימור 'GS ליין' שיש לה פריטים ומרכיבי עיצוב בעלי אופי ספורטיבי ונוספה להיצע של הדגם.
לפי אופל המתלים וההגה כוילו מחדש, על-מנת להעניק לקרוסלנד יכולת דינמית וניהוג משופרים מאשר קודם.
מפרט המנועים ותיבות ההילוכים ללא שינוי, וזה כולל בין השאר את מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 130 כ"ס, ואת התיבה האוטומטית שיש לה 6 הילוכים; כידוע, לקורסה תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
אופל קרוסלנד 2021 המחודש יגיע לארץ בחודשים הראשונים של 2021.