לאון החדשה מבוססת כקודמתה על הפלטפורמה המודולרית MQB של קבוצת פולקסווגן, כאן בגרסה מעודכנת שלה.
נתונים, מכלולים
הדגם החדש גדול מקודמו באופן משמעותי: בסיס הגלגלים הוא 269 ס"מ, ארוך ב-7 ס"מ; האורך, 437 ס"מ, גדול ב-9 ס"מ; עם זאת, הרוחב, 180 ס"מ, מעט צר מקודמו (ב-1.6 ס"מ).
לאון מוצעת בשלב ראשון עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המוכר של קבוצת פולקסווגן המייצר 150 כ"ס ו-27.5 קג"מ, וכולל כיום (וכמו בדגמים אחרים של הקבוצה) מערך היברידי מתון של 48 וולט. התיבה היא דו-מצמדית 7 הילוכים – נשלטת על-ידי הבורר הזעיר החדש ופקדים מאחורי ההגה – וההנעה קדמית.
משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות, המהירות המרבית 221 קמ"ש, הציון הירוק הוא 7 ו-5 ל-'FR', וצריכת הדלק הממוצעת היא 17 ק"מ/ל'.
גרסאות, רמות גימור, מחירים
לאון מוצעת בגרסת 1.5 ליטר בשתי רמות גימור. האחת היא 'סטייל', מחירה 135,000 שקלים, ובמפרט האבזור העשיר שלה תאורת לד, שמשות כהות, חישוקי "17, גג זכוכית, בקרת אקלים תלת-אזורית, מולטימדיה עם צג "8.25 ועוד. במפרט הבטיחות: בלימת אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית.
רמת הגימור 'FR' נמוכה ב-1.4 ס"מ ל-144 ס"מ, יש לה ניחוח ואיפור ספורטיביים ומחירה 153,000 שקלים. ל-'FR' שבכה שונה, קצות מפלט בולטים, עיצוב שונה ליחידות התאורה – ובמפרט: תאורת לד מתקדמת יותר, חישוקי "18, מפתח חכם, מושבי ספורט, מחוונים מוקרנים, בחירת מצבי ניהוג, מצלמה וצג מולטימדיה גדול יותר, "10. במפרט הבטיחות, בנוסף, ניטור היקפי של שטחים מתים, התרעה על רכב מתקרב בעת יציאה מהמכונית.
שיווק, לו"ז
סיאט לאון ברמת הגימור 'סטייל' זמינה כבר עכשיו, וזו ברמת הגימור 'FR' תגיע לארץ במהלך חודש ינואר.
גרסת 2.0 ליטר 190 כ"ס תשווק בישראל ברבעון השני של 2021; גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות, מצוידת מאחור במתלה רב חיבורי (המחליף קורת מתח), ומחירה יהיה 166,000 שקלים. בנוסף לה, צפויות להגיע בשנה הבאה לאון בגרסת מנוע 1.0 ליטר 110 כ"ס ובגרסת מרכב סטיישן.
היבואן מצפה למכור כ-1500 כלים בשנה מדגם זה, בחלוקה שווה בין רמת הגימור 'סטייל' ל-'FR'.