בשנת 2015 הוכרז DS כמותג יוקרה עצמאי של קונצרן PSA, הדגם התנתק מהשם סיטרואן ועבר מתיחת פנים. הייצור של הדור הראשון הופסק בשנת 2018, וכעת מגיעה תורו של הדור השני והחדש לגמרי.
פלטפורמה וסגנון
הדור השני מבוסס על פלטפורמה EMP2 של PSA, אותה אחת המשמשת גם את פיג‘ו 3008 ו-308, סיטרואן C5 איירקרוס ועוד. אנשי DS טוענים כי למרות שהבסיס משותף, 70% מהמכלולים ייחודיים לקומפקטית שלהם. ל-4 DS מידות חיצוניות המקובלות בסגמנט, אך אלה נוטות לצד הנדיב יותר — 440 ס“מ לאורך, 183 ס“מ לרוחב, 147 ס“מ לגובה. נתון בסיס הגלגלים לא נמסר. לתא המטען נפח של 430 ליטר.
העיצוב ממשיך את הקו המלווה את היצרנית בשנים האחרונות, וניתן למצוא אלמנטים רבים משותפים לדגמי הפנאי של החברה — הקווים הישרים והשבירות הזוויתיות, אלמנט המעוינים (”יהלומים“ לפי DS), ידיות לפתיחת דלת המוטמעות בגוף הרכב ועוד. הדגם יוצע בשני סגנונות — ’פרפורמנס ליין‘ או ’קרוס’. הראשון מציע עיצוב נקי ואלגנטי יותר, השני בעל אלמנטים השאולים מעולם השטח והפנאי (פגושים מושחרים, פסי הטענה בגג ועוד). גרסת 'קרוס' תצויד גם בבקרת משיכה המתאימה לנסיעה בשבילים ולתנאי דרך קשים יותר. החישוקים בעיצובים שונים לפי הגרסאות, וקוטרם מגיע עד 20 אינץ‘.
סביבת הנהג מציגה שפע מסכים ותצוגות — מחוונים, מולטימדיה, תצוגה עילית מתקדמת, מסך שליטה במערכות השונות בין המושבים. ב-DS שילבו בין משטחים נקיים (מדופנים בעור ושאר חומרים רכים) לצבירי מידע ושליטה עמוסים יחסית מרובי טקסטורות וחומרים, ופתחי המיזוג במרכז מוסתרים.
תנועה ומנועים
DS לא מפרטת יותר מדי בנוגע ליחידות ההנעה, אך סביר שאלה היחידות המוכרות משאר דגמי קבוצת PSA – מנועי טורבו-בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ו-1.6 ליטר 180 ו-225 כ"ס; טורבו-דיזל 1.5 ליטר 140 כ"ס. כולם משודכים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית.
בנוסף, תוצע גרסת היברידית-נטענת (פלאג-אין) המשלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (180 כ“ס) ומנוע חשמלי (110 כ“ס) להספק משולב של 225 כ“ס. סוללה של 13.2 קוט"ש טובה לטווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק“מ (WLTP).
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות מקיף למדי, וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
DS 4 תגיע לישראל ברבעון האחרון של 2021.