כאמור, ב-2018 הושק קופרה כמותג נפרד הפועל במסגרת סיאט – ראו ראיון עם וויין גריפית', נשיא סיאט וקופרה והמנכ"ל שלה – וכעת הוא נחנך גם בישראל. מותג קופרה אמור לשלב אופי ויכולת ספורטיביים יחד עם מרכיבים של מותג יוקרה – ולהציע אותם במחירים שהם ברי-השגה באופן יחסי.
"המשימה שלנו היא להגדיר מחדש סגנון חיים; קופרה זה לא רק רכב אלא גם קהילה", אומר צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי קבוצת פולקסווגן. לוי צופה מכירה של מאות מכוניות בשנה, כאשר קופרה פורמנטור, דגם מקורי ראשון של קופרה, יהיה הרכב החשוב בהיצע.
כמו באירופה, גם בישראל יפעל המותג החדש במסגרת סיאט, ובראשו יעמוד גיל צוק, מנהל השיווק של סיאט. אולם תצוגה ראשון הוקם בקומה השישית של מגדל צ'מפיון. בהמשך יעבור אולם התצוגה של קופרה להרצליה פיתוח, שם יתפוס את מקומו של אולם התצוגה של סיאט, וזה יעבור למגדל צ'מפיון.
קופרה פורמנטור – רכב פנאי, מופע דינמי
קופרה יוצאת לדרכה בישראל עם שלושה דגמים, שניים מהם מוכרים, בפועל גרסאות של דגמי סיאט מוכרים. פורמנטור (Formentor), הוא דגם מקורי ראשון של המותג החדש.
קופרה אטקה הוצג בישראל בסוף 2019 וכעת לאחר מתיחת פנים. אליו מצטרפת קופרה לאון – גרסת הקצה החדשה של המשפחתית לאון בדור החדש שלה, שהוצגה לפני שלושה חודשים; ביחס לשניהם, ראו ידיעות נפרדות.
פורמנטור הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV), מבוסס על פלטפורמה MQB, בסיס הגלגלים שלו 268 ס"מ, אורכו 445 ס"מ, רוחבו 184 ס"מ וגובהו 151 ס"מ; בהשוואה לאטקה הקרוב לו, פורמנטור ארוך ב-4 ס"מ בבסיס הגלגלים, ב-9 ס"מ במרכב – אך נמוך ממנו ב-10 ס"מ. פרופורציות אלה, יחד עם סיומת קופה, מעניקות לדגם החדש מופע דינמי מודגש.
דגם זה, ובניגוד לדגמי קופרה האחרים, אטקה ולאון, מוצע לא רק בגרסת טורבו-בנזין 2.0 ליטר – אלא גם עם טורבו-בנזין 1.5 ליטר 150 כ"ס; התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, ההנעה קדמית, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.9 שניות.
מחיר גרסה זאת, המהוה כרטיס כניסה למותג, הוא 175,000 שקלים. במפרט האבזור – בולמים נשלטים-אלקטרונית, תאורת לד מלאה, חישוקי "18, גג זכוכית; בתא הנוסעים: מפתח חכם, מושבי ספורט, מולטימדיה וצג "10, מערכת שמע של ביט, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית. מפרט האבזור מלא, כולל 10 כריות אוויר.
גרסת VZ מוצעת ב-260,000 שקלים, ובמפרט הטכני מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 310 כ"ס ו-40.8 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה כפולה; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 4.9 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש. במפרט האבזור, בנוסף, חישוקי "19, 4 מפלטים, תפעול חשמלי לדלת האחורית, מושבים ספורטיביים יותר, צג "12.
באופציות, בין השאר, צבע מט ב-14,000 שקלים; חבילת 'סילבר סטורם', לשדרוג הצג ל-"12 (מ-"10) ולמצלמות היקפיות ב-8000 שקלים; חבילה נוספת, ב-19,000 שקלים, גם חישוקי "19, ריפודי עור.