308 – בחוץ, בפנים
העיצוב החיצוני עבר מהפך — 308 החדשה מאמצת את הקו העכשווי והמזוות של היצרנית, נוטשת את העיצוב המעוגל של הדגם הפורש. החזית נמוכה, יחידות התאורה צרות וכוללות את מוטיב ”ניב האריה“ שהוצג עם 508, והשבכה גדולה מעוטרת בניקל. לצדודית קווים דינמיים, מעניקים לרכב עיצוב ספורטיבי, המודגש על-ידי חצאיות צד וכנפיים תפוחות מאחור. גם מאחור בולטים מאפייני עיצוב שהוצגו בשאר דגמי החברה, כמו יחידות התאורה הצרות המחוברות ביניהן.
פיג‘ו לא פרסמה מפרט טכני מלא, אך מסרה כי בסיס הגלגלים הוא 267.5 ס"מ, ארוך מזה של הדגם הפורש ב-5.5 ס“מ, וכי האורך גדל ב-1.1 ס“מ ל-426 ס“מ; גם פרופורציות אלה אמורות להקנות לדגם החדש מופע דינמי מזה של קודמו. נפח תא המטען הוא 412 ליטרים – הרבה פחות מזה שב-308 הנוכחי, העומד על 470 ליטרים. לפי פיג'ו בידוד הרעשים בדגם החדש משופר מזה של קודמו, ומקדם הגרר הוא 0.28.
סביבת הנהג מרשימה, בעלת חזות טכנולוגית ומתקדמת, מהווה מהדורה מתקדמת של מבנה 'i-קוקפיט' של פיג'ו – הגה נמוך וקטן הנמצא מתחת ללוח המחוונים. עיצוב סביבת הנהג משלב קווים ישרים וחדים, מפלסים מרובים, מסכים, בולט בה קו רוחב בו משולבים פתחי המיזוג ומיעוט פקדי תפעול.
גודל לוח המחוונים המוקרן הוא "10, והתצוגה בו תלת-ממדית, כמו זו שהוצגה לראשונה ב-208. במרכז הקונסולה מסך גדול, אף הוא בגודל "10, ודרכו ניתן לתפעל את המולטימדיה ומערכות נוספות ברכב. פיג‘ו מציינת כי ב-308 מוטמע ממשק חדש המאפשר תפעול טבעי יותר באמצעות מחוות רבות יותר באופן המוכר מעולם הסמארטפונים, והתפעול הקולי מתקדם.
מנועים, מערכות
היצע המנועים כולל את החשודים המיידיים: טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 130 כ"ס ו-23.5 קג"מ; טורבו-דיזל 1.5 ליטר המייצר 130 כ"ס ו-30.5 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה קדמית.
בראש ההיצע עומדות שתי גרסאות היברידיות-נטענות (PHEV). בשתיהן מנוע חשמלי המייצר 110 כ“ס, סוללת ליתיום-יון 12.4 קוט“ש, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים – והן נבדלות ביניהן בהספק מנוע הטורבו-בנזין: 150 כ“ס או 180 כ“ס, להספק משולב של 180 כ“ס או 225 כ“ס בהתאמה; טווח הנסיעה החשמלי 59-60 ק"מ לפי הגרסאות. משך הטעינה המלא במטען AC של 7.4 ק"ו הוא שעה ו-55 דקות.
מפרט הבטיחות עדכני וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, מעבר נתיב, זיהוי תמרורים ועוד.
פיג‘ו 308 תשווק באירופה לקראת סוף השנה. מלובינסקי, יבואנית דגמי פיג‘ו לישראל, נמסר כי 308 החדשה צפויע להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2022.