לפי נתוני החברה, ברבעון הראשון של 2021 ישנה עליה של כ-240% בניסיונות גניבת רכב ביחס לתקופה המקבילה אשתדק. אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר מסביר את העליה הדרמטית בנתונים בכך שלאחר תקופה ממושכת בה המשטרה הראתה נוכחות גבוהה בכבישים (ותודה לסגרים) וחזרת המשק לשגרה ה"פקק השתחרר" והגנבים "חזרו לעבודה" גם הם.
שיטות וסגנונות
מהנתונים שפרסמה החברה עולה כי השיטה הפופולרית ביותר היא עדיין "שכפול מפתח" תוך כדי התחברות לשקע OBD של הרכב עם כ-42% מסך ניסיונות הגניבה. נתון זה מהווה ירידה קלה לעומת שנה שעברה (45%).
"תקיפה אלימה" (החלפת מחשב הרכב) הייתה הבאה בתור עם 34% מסך ניסיונות הגניבה. מדובר בעליה חדה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (28%). גניבת מפתחות מבית הלקוח הייתה אחראית ל-11% מניסיונות הגניבה, זאת לעומת 7% בתקופה המקבילה אשתקד.
כ-10% מניסיונות הגניבה הוגדרו כ"גניבה בידי מורשה", המתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתח וקוד לרכב וניצל זאת לרעה. נתון זה מהווה ירידה משמעותית מהנתון בשנה שעברה שעמד על 18%. שוד וגניבת רכב מונע היו 3% מסך הגניבות.
בנוסף בפוינטר מספרים שזיהו כי ב-70% מסך ניסיונות הגניבה נעשה שימוש במשבש תדרים סלולרי.
הסגמנטים והאזורים הפופולריים
גם לגנבי הרכב יש העדפה בנוגע לסגמנטים, שבאופן לא מפתיע תואמת פחות או יותר את העדפת השוק. 35% מניסיונות הגניבה היו של רכבי פנאי, נתון דומה לשל נתון המסירות של כלים אלה בשוק המקומי ועליה חדה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (26%). רכבים המוגדרים "פרטיים" מהווים 24% מניסיונות הגניבה ובהמשך מסחריות (15%), משאיות (12%), דו-גלגלי (10%) ואחרים.
אזור השרון היה הפופולרי ביותר עם לא פחות מ-35% מניסיונות הגניבה, אחריו אזור המרכז (24%), אזור הדרום (16%, עליה מ-9%), אזור השפלה (12%), אזור ירושלים (8%) ואזור הצפון (5%).