הן ארטיאון והן הגרסה הפתוחה של T-רוק אינם מיובאים על-ידי צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותג פולקסווגן.
ארטיאון – דרכה עד הלום
עיקר הדגש בהשקה היה על פולקסווגן ארטיאון, כיום מכונית הנוסעים המהודרת ביותר של פולקסווגן. מקורו של דגם זה הוא בפאסאט CC מ-2008 – גרסת סדאן-קופה למשפחתית הגדולה של פולקסווגן. ב-2012, עם מתיחת הפנים של פאסאט, הוכרז CC כדגם נפרד. ב-2017 ניתקה פולקסווגן את הקשר לפאסאט עם דגם חדש בשם חדש, "ארטיאון", שעיצובו מובחן אף יותר, וב-2020 עבר הדגם מתיחת פנים. ארטיאון מוצע גם בגרסת סטיישן-קופה (שוטינג ברייק), ובימים אלה הוכרזו גרסאות R ביצועיסטיות הן לסדאן-קופה, הן לסטיישן-קופה – 320 כ"ס, הנעה כפולה, 4.9 שניות ל-100 קמ"ש.
ארטיאון חולק אותה רצפה עם פאסאט, בסיס הגלגלים שלו 283.7 ס"מ ואורכו 486 ס"מ; בפאסאט, 280.4 ס"מ ו-491 ס"מ בהתאמה.
כמה וכמה גרסאות. יהיו עוד
ארטיאון משווק בישראל עם מנועים מוגדשים בנפח 2.0 ליטר, דיזל ובנזין, ברמות הספק שונות, בכולן תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים.
הגרסה הבסיסית מצוידת בטורבו-דיזל 2.0 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ההנעה קדמית ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.5 שניות. מחיר גרסה זו הוא 249,000 שקלים, ומחירה ברמת הגימור 'R ליין' הספורטיבית יותר הוא 299,000 שקלים.
מעליה תוצע גרסה המצוידת באותו מנוע, כאן עם 200 כ"ס ו-40.8 קג"מ בהנעה קדמית או כפולה, להאצה של 7.9 שניות או 7.4 שניות בהתאמה. שתי הגרסאות מוצעות ברמת הגימור 'R ליין', ומחירן 320,000 ו-340,000 שקלים בהתאמה.
גרסה נוספת מצוידת בטורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס, ההנעה כפולה ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.5 שניות. מחירה של גרסה זו ברמת הגימור 'אלגנס' הוא 353,000 שקלים.
בכל המכוניות מפרט בטיחותי מלא. במפרט האבזור, בין השאר: גג נפתח, מפתח חכם, מולטימדיה וצג "8, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית.
בהמשך תוצע גם הגרסה ההיברידית-נטענת של ארטיאון המבוססת על טורבו-בנזין 1.4 ליטר להספק משולב של 215 כ"ס, ומחירה יהיה 299,000 שקלים.
גם T-רוק
גזפרו תשווק גם את הגרסה הפתוחה והמאוד לא-שגרתית של רכב הפנאי הקטן T-רוק, כיום בדור הראשון שלו שהושק ב-2017. לדגם זה, בנוסף לגרסאות רגילות, גם אפשרות להנעה כפולה, גרסת ביצועים R וכאמור קבריולה. בסיס הגלגלים של T-רוק, 260 ס"מ, נמצא בצד הגדול של הקטגוריה.
בגרסה הפתוחה טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, הנעה קדמית, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 9.6 שניות. מחיר T-רוק בגרסתו הפתוחה הוא 252,000 שקלים.
אחריות מוארכת, תכניות
גזפרו מעניקה אחריות מלאה של 4 שנים או 120,000 ק"מ לדגמים אלה; צ'מפיון מוטורס מעניקה אחריות של 3 שנים/100,000 ק"מ. בגזפרו מבטיחים גם הטבות לרוכשים בתקופה ההשקה.
אנשי גזפרו ציינו כי מכרו עד כה 20 יחידות של הדגם ארטיאון, והניסיון איתן הוא שהביא ליצירת המפרט הנוכחי. הנחת העבודה שלהם היא שעד סוף השנה הם ימכרו כ-100 מכוניות כאלה. אודי תמיר, מנכ"ל גזפרו, הכריז כי בכוונת החברה להגיע להיקף מכירות שנתי של מספר אלפי כלי רכב, וציין כי "קיבלנו אישור ליבוא מקביל ל-14 מותגים, ועל ציר הזמן נחשוף אותם אחד אחד. החזון שלנו הוא להיות ספק 'מולטיברנד'". מנכ"ל גזפרו הבטיח כי בקרוב יגיעו לארץ גרסאות היברידיות-נטענות לסיאט ליאון, סקודה אוקטביה וסופרב. תמיר מעריך שהיבוא המקביל יגיע תוך מספר שנים לנתח של 20-25% מכלל יבוא המכוניות לארץ.