ב.מ.וו iX3 הוצג ב-2020, מבוסס על X3 בדור השלישי מ-2017, חולק איתו את הפלטפורמה CLAR. כידוע, גם אודי (e-tron), גם מרצדס (EQC) יצאו למסע החשמלי שלהם עם דגם פנאי החולק רצפה עם דגם קיים.
נתונים מספרים
העיצוב הבסיסי של X3 נשאר, אך השינויים שנעשו, בעיקר בחזית, מדגישים שמדובר ברכב שונה. ב- iX3השבכה שונה לחלוטין וכוללת מסגרת בוהקת וגדולה, פתחי האוורור בצידי הרכב למטה ניצבים, הפנסים מאחור שונים. השיפורים נעשו גם כדי לשפר את היעילות האווירודינמית של הרכב, וחישוקי "20 בתכנון חדש מפגינים זאת.
בהשוואה ל-X3, בסיס הגלגלים (286.4 ס"מ) זהה, האורך גדול במקצת, 2.6 ס"מ ל-473.4 ס"מ – אך iX3 כבד בהרבה: עוד 530 ק"ג ביחס לגרסת הבנזין 2.0 ליטר, עוד 270 ק"ג ביחס לגרסה ההיברידית-נטענת, למשקל של 2260 ק"ג. נפח תא המטען, 510 ליטרים, קטן רק ב-40 ליטרים ביחס לזה שב-X3, תוצאה של מבנה מארז הסוללות.
ל-iX3 מנוע חשמלי המייצר הספק של 286 כ"ס – נתון של דגמי ב.מ.וו מאז 1984, וזה לא מקרי – והמומנט הוא 40.7 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.8 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש. למערך הסוללות אנרגיה של 80 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 454 ק"מ (WLTP). ניתן לטעון את הסוללות במטען של 150 ק"ו, ולפי נתוני היצרן אפשר להגיע לטעינה של 80% תוך 34 דקות.
לב.מ.וו המחושמל בלימה רגנרטיבית-אדפטיבית; כאשר iX3 מזהה רכב איטי לפנים הוא מאט באמצעות אחזור בלימה, למקסום הטעינה במהלך הנסיעה. עוד פרטים במפרט: המנוע החשמלי מורכב על תת-שלדה אחורית חדשה; המיקום הנמוך של מארז הסוללות אפשר להוריד את מרכז הכובד של iX3 ב-7.5 ס"מ ביחס לזה של X3; בולמי הזעזועים נשלטים אלקטרונית.
המוזיקה והמחיר
ל-iX3 מערך קול ייחודי לו הנקרא "אייקוניק סאונדס אלקטריק" (Iconic Sounds Electric) שנוצר בשיתוף פעולה עם המלחין הנודע הנס זימר (Hans Zimmer), זוכה פרסי אוסקר, גראמי והאקדמיה. מערך זה מייצר צלילים המדמים התנעה, דימום וגם מציינים מצבי ניהוג שונים.
הדגם החשמלי החדש מוצע במפרט אבזור עשיר, וזה כולל, בין השאר, תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, תצוגה עילית, מערכת שמע של הרמן קרדון, מצלמות היקפיות ועוד.
מחיר ב.מ.וו iX3 יחל ב-429,900 שקלים, והוא כולל עמדת טעינה מקורית של ב.מ.וו. לסוללה אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ.