דגם חדש, בסיס קיים
מרצדס EQB הוא למעשה הגרסה חשמלית של מרצדס GLB, כמוהו מבוסס על הפלטפורמה המשרתת את כלל הדגמים הקומפקטיים של היצרנית, מ-A קלאס והלאה. עיצובו החיצוני דומה מאוד לזה של GLB, אך EQB זוכה לטיפול חשמלי מקובל, הכולל סבכה שונה ואטומה לשיפור היעילות האווירודינמית, חישוקים שונים, תגי EQ ועוד. בהשוואה ל-GLB, בסיס הגלגלים (283 ס"מ) והרוחב (183 ס"מ) ללא שינוי, אך האורך גדל ב-5 ס"מ ל-468.4 ס"מ, והגובה ירד ב-4 ס"מ ל-166.7 ס"מ. מקדם הגרר של EQB הוא 0.28.
מרצדס תציע את GLB עם 5 מושבים או 7 מושבים (5+2) ומדווחת כי בשורת המושבים השלישית ניתן לאכלס נוסעים בגובה של עד 165 ס“מ, הצהרה דומה לזו שניתנה ביחס ל-GLB. נפח תא המטען נע בין 495 ל-1,710 ליטרים בגרסת 5 מושבים או 465-1,610 ליטרים בגרסת 7 מושבים. לא נמסר נתון נפח לגרסת ה-7 מושבים כאשר כולם בשימוש (130 ל' ב-GLB).
סביבת הנהג דומה מאוד לזו של GLB ושאר הדגמים הקומפקטיים של מרצדס, וזו כוללת אותו לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה גדול, תאורת אווירה עשירה ועוד.
מנועים וסוללות
מרצדס EQB יוצא בתחילת דרכו באירופה במספר גרסאות, אך מרצדס אינה מנדבת יותר מדי פרטים בשלב זה. לגרסה הבסיסית סוללת 66.5 קוט“ש (בהמשך גם סוללות גדולות יותר), והספק הגרסה החזקה יהיה מעל ל-270 כ“ס. גרסה זו, שתכונה EQB350 ותוצע עם הנעה כפולה תציע טווח נסיעה של 419 ק“מ בין טעינות. ל-GLB יכולת לטעינה מהירה של 100 ק"ו, מ-10% ועד 80% ב-30 דקות.
מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס EQB החדש צפוי להגיע לכאן בסוף שנת 2021.