למרות שהדגם נוצר על-ידי החטיבה המסחרית של פולקסווגן (לא רק טרנספורטר, גם קרפטר הגדול יותר) הבסיס שלו משרת מזה שנים את דגמי הנוסעים של קבוצת פולקסווגן (VAG), הלא הוא רצפה MQB.
העיצוב, כך פולקסווגן, מביא לידי ביטוי מרכיבים של דגמים קדומים, והחברה מפנה את הקוראים ל-T3 מ-1985.
נתונים ופרקי מפרט
זהו רכב גדול. אורך בסיס הגלגלים, 312.4 ס"מ, שני באורכו בשימוש ברצפה זו רק למיניוואן וילוראן (318 ס"מ) המיוצר בסין. גם השאר לא חסר: האורך הוא 497.3 ס"מ, הרוחב 194.1 ס"מ, הגובה 190.3 ס"מ; גרסה ארוכה יותר תהיה עם 517.3 ס"מ. המרכב מתוכנן ומעוצב ליעילות אווירודינמית משופרת.
נפח ההטענה החל ב-469 ליטרים, עד 1850 ליטרים עם השטחת השורה השלישית. עם הסרת כל המושבים ניתן להגיע עד ל-4053 ליטרים (עם הגג הפנורמי; 3672 ליטרים עם גג רגיל).
ההנעה באחריות שני מנועי טורבו-בנזין – 1.5 ליטר 136 כ"ס; 2.0 ליטר 204 כ"ס – וגם יחידה היברידית: טורבו-בנזין 1.4 ליטר לתפוקה משולבת של 218 כ"ס. בשנה הבאה יתווסף טורבו-דיזל 2.0 ליטר 150 כ"ס. התיבה היא דו-מצמדית 7 הילוכים, ובגרסה ההיברידית יש לה 6 הילוכים.
בתוך הרכב, מערך מושבים מודולרי – עד שבעה נוסעים – המאפשר לסובב את אלה שבשורה ב', לעבר אלה בשורה ג' לישיבת עבודה, ארוחה משותפת וכיו"ב. במקום ספסל מאחור, כעת שלושה מושבים נפרדים. גם השולחן תוכנן מחדש. רצפת הרכב שטוחה ואחידה בכל אורכו.
סביבת הנהג מעוצבת מחדש, מבוססת על שני מסכי גדולים – "12.25 למחוונים המוקרנים; "10 לצג המרכזי – ובנויה למקסום המרחב מלפנים; בורר ההילוכים כעת מבוסס על חיבור חוטי, מאפשר מרווח טוב יותר מלפנים.
באבזור, בין השאר, תאורת חזית בלד מלא, תפעול חשמלי לדלתות ההזזה, בקרת אקלים בכל הרכב. במפרט הבטיחות, בנוסף למערכות המוכרות, גם התרעה על סכנה-עם-פתיחת-דלתות ובעיקר תקשורת V2X – לכל עצם המשפיע על תנועת הרכב או מושפע ממנו; פרוטוקול זה ייכנס לתוקף באירופה לקראת מחצית העשור.