לסדרה 2 קופה החדשה בסיס גלגלים ארוך משמעותית מקודמו, וזה גדל ב-5 ס"מ ל-274 ס"מ; עם זאת, היא התארכה רק ב-1 ס"מ ל-454 ס"מ. רוחבה גדל אף הוא באופן משמעותי, ב-6.4 ס"מ ל-184 ס"מ. הגובה ירד ב-2.8 ס"מ ל-139 ס"מ. מפשק הסרנים רחב מזה של קודמו ב-5.4 ס"מ מלפנים, 3.1 ס"מ מאחור בגרסאות הרגילות, ו-6.3 ו-3.5 ס"מ בהתאמה ב-M240i כפולת ההנעה (עליה בהמשך). אפילו תא המטען גדל ב-20 ליטר לנפח כולל של 390 ליטר.
השינויים בממדי המרכב העניקו לדגם החדש פרופורציות דינמיות ויציבה רחבה בהרבה. אל אלה מתווסף סגנון העיצוב העכשווי של ב.מ.וו המשלים הופעה ספורטיבית-מודרנית מוצלחת למדי. נציין כי במקרה של סדרה 2 הקטנה גם הסבכה בחזית צמצמה את נוכחותה.
סביבת הנהג נראית כאילו ונלקחה כמעט בשלמותה מסדרה 3, כולל לוח המחוונים המוקרן והנאה (12.3 אינץ'), הקונסולה המרכזית הרחבה הפונה לנהג, מסך המולטימדיה (10.25 אינץ') הניצב בראשה. לראשונה בסדרה 2 מוצעת תצוגה עילית, והיא כמובן מצוידת במיטב מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית.
בתחילת דרכה תוצע סדרה 2 בשלוש גרסאות הנעה, כולן מוגדשות, בכולן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, לשתיים הראשונות הנעה אחורית. בגרסת 220d מנוע דיזל 2.0 ליטר המפיק 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ ומוטמע בו מערך היברידי-קל של 48 וולט, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.9 שניות. בגרסת 220i (המכונית הלבנה) מנוע בנזין 2.0 ליטר המפיק 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 7.5 שניות.
בראש ההיצע, בשלב זה לפחות עד ל-M2, גרסת M240i. לזו מנוע בנזין 3.0 ליטר 6 צילינדרים טורי והוא מייצר 374 כ"ס ו-51 קג"מ. בגרסה זו ההנעה כפולה, והביצועים בליגה אחרת – 4.3 שניות ל-100 קמ"ש.
מלבד המנוע הגיבור, עברה M240i טיפול מסור על-ידי חטיבה M של ב.מ.וו, ומעבר למפשק הסרנים הרחב יותר, כולל המפרט גם בולמים אדפטיביים, מערכת בלימה מחוזקת ומכוילת לנהיגה ספורטיבית (הן מבחינה מכנית והן מבחינת המערכות האלקטרוניות), דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ועוד.
ב.מ.וו סדרה 2 קופה נחשפה לקהל באופן רשמי בפסטיבל גודווד. לישראל היא צפויה להגיע מחצית השנייה של שנת 2022.