ב-AIWAYS ישראל, כמו אצל יבואנים אחרים, נאלצים להתמודד מול מחסור באספקה הפוקד את כל תחום הרכב. "למזלנו לא היו לנו ביטולים או דחיות, אבל הגמישות להעלות את ההזמנות מעבר לתכנון נפגעה, וכרגע אנחנו מוכרים מכוניות לחודשים מרץ-אפריל", אומר יהב. מנכ"ל AIWAYS מאמין שב-2022 יוכלו בחברה להגדיל את היקף הייבוא ולהגיע לקצב מכירות של כ-2000 מכוניות לשנה, וזה בהחלט קצב נאה.
בשבועות הקרובים יחנכו אנשי AIWAYS את מה שמוגדר על-ידם כמרכז החוויה של המותג בהרצליה. "המקום שאנו פונים אליו בתהליך הרכישה הוא תהליך מקוון. אנחנו מגיעים לבית הלקוח להתנסות וממשיכים את המכירה בטלפון, באפליקציה או ברשת. מרכז החוויה מיועד לאנשים שירצו להכיר את המותג".
דגמים חדשים
ויהיו כמובן גם חידושים במבחר הדגמים. בסוף הרבעון הראשון של 2022 אמור להצטרף להיצע U6 החדש החולק אותה פלטפורמה עם U5 – דגם דומה בממדיו ובמבנה פנאי-קופה, בעיצוב עדכני ומושך יותר בחוץ, בהידור ובאבזור עשירים יותר בפנים.
דגם זה יהיה יקר יותר מ-U5, אך יהב עדיין לא יודע להעריך את פער המחירים ביניהם. הדגם כבר הוצג כבר בסין ומוצע שם עם סוללות בגדלים שונים, בשלב זה לא ידוע אם באירופה וגם אצלנו הוא ישווק במספר גרסאות, או שיוצע כאן עם אותו מתכון המשרת את U5, המבוסס על מנוע המייצר 204 כ"ס, סוללה של 63 קוט"ש.
בעיצוב דגם זה כבר היה מעורב קן אוקיימה שמונה ב-2017 ליועץ ראשי בתחום העיצוב במותג. אוקיימה היפני עבד כמעצב בכיר בפורשה ובג'נרל מוטורס, ובין 2004 ל-2006 היה מנהל קריאטיבי בפינינפארינה, שם היה מעורב בין היתר בעיצוב פרארי אנזו. יהב מאמין שהעיצוב המיוחד ימשוך קהל רב לדגם החדש, למרות שמחירו לא יהיה זול.
AIWAYS צפויה להציג בסוף 2022 או תחילת 2023 את הגרסה הסדרתית של U7, רכב פנאי גדול יותר עם שבעה מקומות, שיתבסס על אותה רצפה המשרתת את שני הדגמים האחרים; מכונית תצוגה של דגם זה נחשפה כבר ב-2019. AIWAYS הבטיחה להציג בכל שנה דגם חדש, כך שנראה כי התכניות לא יעצרו שם.