ארגון הבטיחות יורו NCAP, העורך מאז 1996 מבחני בטיחות לכלי רכב, פרסם אתמול (חמישי) את תוצאות הסבב השני של המבחנים שערך למערכות אוטונומיות. בסבב הזה נבחנו שבעה דגמים, ואלה הצטרפו לעשרת הדגמים שכבר נבחנו באוקטובר 2020, כפי שפרסמנו כאן.

המבחן
במסגרת זאת נבחנה יעילותן של שתי מערכות: בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת הרכב במרכז הנתיב, גם לאחר תיקון סטייה. מערכות אלה הן הבסיס לנהיגה אוטונומית, ועקרונית מאפשרות נהיגה כזאת במתווה פשוט, כמו כביש בין-עירוני עם שני נתיבים לכל כיוון ומפרדה בין המסלולים.

הציונים הם: 'טוב מאוד', 'טוב', 'בינוני', 'בסיסי', והם מסומלים בארבעה ריבועים לציון הגבוה ביותר ועד אחד לנמוך מכולם.


הציון מבוסס על שני מרכיבים, כאשר בכל אחד ניתן לקבל עד 100 נקודות: יכולת הסיוע של המערכות במגוון מצבי נהיגה; גיבוי בטיחותי ופעולות מנע במצבים בהם המערכת אינה יכולה לתפקד.

המשתתפים, הציונים
בניגוד למבחן הקודם, בו השתתפו עשרה דגמים ושלושה מהם קיבלו את הציון הגבוה ביותר, במבחן זה רק דגם אחד קיבל טוב מאוד.

ב.מ.וו iX3 – ציון כללי: טוב מאד; יכולת סיוע: 83%; גיבוי המערכת: 86%.
קופרה פורמנטור – ציון כללי: טוב; יכולת סיוע: 70%; גיבוי המערכת: 74%.
פורד מוסטנג מאך E – ציון כללי: טוב; יכולת סיוע: 69%; גיבוי המערכת: 83%.
יונדאי איוניק 5 – ציון כללי: בינוני; יכולת סיוע: 77%; גיבוי המערכת: 50%.
פולסטאר 2 – ציון כללי: בינוני; יכולת סיוע: 50%; גיבוי המערכת: 85%.
אופל מוקה – ציון כללי: בסיסי; יכולת סיוע: 57%; גיבוי המערכת: 44%.
טויוטה יאריס – ציון כללי: בסיסי; יכולת סיוע: 56%; גיבוי המערכת: 53%.