הכנס שנערך לראשונה לפני שנתיים, התקיים לפני שנה באופן מקוון, והשנה היה אמור לחזור למתכונת של מפגש מלא. אלא שמוטציית אומיקרון שינתה את התכניות ונשארנו מול המסכים. הכנס התקיים בסוף השבוע שעבר, והשתתפו בו גם אנשי לקסוס; על החידושים של מותג היוקרה בכתבה נפרדת.
מאט האריסון, נשיא טויוטה אירופה והמנכ"ל שלה, אמר בפתיחת הכנס כי "אנחנו מצפים להגיע ב-2020 להיקף מכירות של 1,070,000 מכוניות באירופה ולנתח שוק של 6.3%, ואלה נתוני שיא עבורנו. היינו יכולים למכור 1.3 מיליון מכוניות אם היינו עומדים בביקוש". האריסון ציין כי אותו נתון של 1.3 מיליון מכוניות הוא תחזית המכירות לשנה הבאה, ואלה ישקפו נתח שוק שיגדל ל-6.5%. "זו תהיה קפיצה של 230,000 מכירות בשנה, ההתקדמות הגדולה בהיסטוריה שלנו".
פלטפורמות חשמליות
אחד מכוכבי האירוע היה, כמובן, BZ4X החדש – דגם חשמלי ראשון של טויוטה, רכב פנאי קומפקטי המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה: "זהו דגם ראשון מתוך סדרה גלובלית שתכלול לפחות שבעה דגמים שיוצגו בקצב מהיר; לא תצטרכו לחכות להם הרבה זמן". האריסון הבטיח, תאמינו או לא, שהרכב מבצע בשטח לא רק טוב מראב4 – אלא שהוא מתקרב לטריטוריה של לנד קרוזר(!): "אולי זה לא מפתיע מרכב שפותח על-ידי טויוטה וסובארו ביחד".
ג'רלד קילמן, סגן נשיא למחקר ולפיתוח בטויוטה אירופה, הבטיח כי "נוכל להוריד את מחיר סוללות ליתיום יון ב-30% ואת צריכת האנרגיה ב-30% – מה שיאפשר לנו להשיג אותו טווח מבוקש עם סוללות קטנות ב-30%. בעזרת אלמנטים אלה אנחנו מצפים להוריד את עלות הסוללה ברכב ב-50% במחצית השנייה של העשור".
קילמן מציין שבטויוטה כבר בוחנים סוללות 'סוליד סטייט' (מצב מוצק), ומוסיף כי תחילת השימוש בהן תהיה בדגמים היברידיים: "הרכב ההיברידי ישמש אותנו עוד שנים רבות".
וגם... קורולה קרוס
טויוטה הציגה בכנס גם את הגרסה האירופאית לרכב הפנאי הקומפקטי קורולה קרוס, מצטרף שלישי לראב4, CH-R, וזה ללא ספק ישמח את אנשי השיווק גם שם. עיקר ההבדלים החיצוניים בינו לבין הדגם הגלובלי שהוצג אשתקד הם קוסמטיים: יחידות התאורה מלפנים ומאחור ובשבכה. בסביבת הנהג מולטימדיה מתקדמת יותר עם צג "10.5 ומחוונים מוקרנים גדולים ("12.3) ובמבנה חדש.
דגם זה יוצע באירופה עם חטיבת כוח היברידית מהדור החמישי והחדש, ולפי אנשי טויוטה זו עברה אופטימיזציה כללית, מרכיביה הוקטנו והם קלים יותר. חטיבת הכוח מבוססת על מנוע 2.0 ליטר ומייצרת הספק משולב של 197 כ"ס משולבים (184 כ"ס בקודמת), ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.1 שניות. קורולה קרוס יוצע גם בגרסת הנעה כפולה המבוססת על מנוע חשמלי נוסף שיורכב מאחור.
קורולה קרוס יגיע לארץ במחצית השנייה של 2022, קצת לפני BZ4X החשמלי, וימוקם בין CH-R לראב4.