MC20 היא מכונית ספורט דו-מושבית ומאוד ייחודית שנחשפה ב-2020 ותהווה גם בסיס למכונית מירוץ. מכונית העל הזו יורשת את MC12 שיוצרה בין 2004 ל-2005 והתבססה על פרארי אנזו, והיא זו שהחזירה את מזראטי לעולם המירוצים.
מחירה התחילי של MC20 הוא 1,880,000 שקלים, והרכב הראשון שנחת בארץ נמכר ב-2,100,000 שקלים בשל מספר תוספות. היבואן מציין שיש כבר מספר הזמנות לרכב.
נתונים מרשימים. מאוד
ל-MC20 מנוע מרכזי אורכי, זה פותח על-ידי מזראטי עצמה והוא מכונה 'נטונו' (Nettuno); הנפח הוא 3.0 ליטרים, המבנה V6 בזווית 90 מעלות, יש לו 2 מגדשי טורבו, ההצתה דו-שלבית (2 מצתים לצילינדר); התפוקה היא 630 כ"ס ב-7500 סל"ד, 74.5 קג"מ ב-3000-5500 סל"ד. התיבה דו-מצמדית עם 8 הילוכים, ההנעה אחורית.
משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 2.9 שניות, ל-200 קמ"ש 8.8 שניות, והמהירות המרבית היא 325 קמ"ש.
במפרט הטכני מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, בולמי זעזועים עם שליטה אלקטרונית, לבלמים דיסקים 380 מ"מ מלפנים, 350 מ"מ מאחור, והצמידים הם 245/30-20 מלפנים, 305/30-20 מאחור. כמו-כן, לרכב ארבעה מצבי ניהוג: רגיל הנקרא 'GT'; 'ספורט', 'מסלול' המכונה 'קורסה', כזה למצע רטוב.
ל-MC20 בסיס גלגלים של 270 ס"מ, והיא מעט ארוכה (467 ס"מ), מאוד רחבה (197 ס"מ), ובהחלט נמוכה (122 ס"מ).
במזראטי גאים במשקל קל יחסית של 1550 ק"ג, הודות לשלדה העשויה סיבי פחמן בשילוב אלומיניום לתת השלדות מלפנים ומאחור, וזו שוקלת 100 ק"ג. ליצירתה נעזרו בדלארה, חברה המתמחה בפיתוח מכוניות מירוץ שסייעה גם בפיתוח אלפא 4C; זו בנויה באופן דומה ושימשה בסיס לבחינת חלק מהמרכיבים שב-MC20.
עניינים נוספים
סביבת הנהג מעוצבת באופן קלסי, ממוקדת בו, מתוכננת לתפעול אינטואיטיבי ומהיר. עם זאת, המחוונים מוקרנים, ובמרכז מולטימדיה עם צג "10.3. החומרים ברמה גבוהה ביותר, והמושבים הם מסוג באקט ותפעולם חשמלי. עוד יצוינו תאורת לד מלאה, מפתח חכם, בקרת אקלים, אופציה למערכת שמע של חברת העילית סונוס פאבר האיטלקית ועוד כיו"ב.
לפי אנשי מזראטי, המכונית החדשה, שהיא ספינת הדגל של היצרן, אמורה להוביל תנופה של דגמים ושיפור במכירות. מזראטי תציג בהמשך גם גרסה עם מרכב פתוח, גם גרסה בהנעה חשמלית.