השנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים' הוא – קיה סורנטו.
זהו הדור הרביעי של קיה סורנטו. דור זה נחשף לראשונה בשנת 2020 על בסיס פלטפורמה חדשה, הציגה בסיס גלגלים גדול יותר ב-3 ס"מ מקודמו אך שמר על מימדי המרכב שהיו מהנדיבים בסגמנט. לישראל הגיע הדגם במרץ 2021 עם מגוון רחב של יחידות הנעה – בנזין, דיזל, היברידית וגרסה נטענת. ואלה הסיבות בגינן לטעמנו הוא ראוי לתואר השנה:
תחילה ישנו העיצוב. בדור זה סורנטו הציג קפיצה של ממש בכל הקשור לעיצוב החיצוני – הוא פשוט רכב שנראה מצוין. ההופעה מוחצנת, בולטת ולא מתנצלת, וזה נאמר במובן הטוב ביותר. לסורנטו החדש קווים חדים, ומשטחים בפאזות שונות, יחידות תאורה מודגשות – הכל תורם ליצירת מופע רב רושם ההולם רכב פנאי כמו הסורנטו.
אבל עם כמה שהוא מרשים מבחוץ, הוא עוד יותר מרשים מבפנים. המופע הכללי של סביבת הנהג עדכני, נראה ומוצלח למדי – משחק על הגבול שנע בין מודרני למוכר מספיק כדי לשמור על הנדסת אנוש טובה למדי. יש מסך מולטימדיה גדול ומרשים ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי (ברמות הגימור הגבוהות) שמוסיף לתחושה העדכנית. אל אלה מוסיף סורנטו חומרים טובים, איכות הרכבה טובה וגימור מוצלח ליצירת סביבת נהג נעימה המותירה רושם טוב על הנהג והנוסע שלצידו.
מעבר לשורה השניה יחשוף עוד נקודת חוזק של סורנטו – מדובר במקום מאוד נעים ומרווח לשלושה נוסעים. המרחב מצוין, מרווחי הרגליים, ברכיים וראש נהדרים והמושבים שם ניתנים להזחה וכיוונון בנפרד או ביחד. מדובר באחד מהכלים המרווחים בסגמנט, וזה בולט מאוד. לכך מוסיף סורנטו פתחי מיזוג, שקטי טעינה ומחזיקי כוסות בדלתות להנעמת זמנם של הנוסעים.
כמקובל בכלים מסוגו לסורנטו יש גם שורת מושבים שלישית שיכולה לאכלס שני נוסעים, ובשונה ממרבית מתחריו היא מספיק מרווחת כך שתתאים גם לבני נוער ומבוגרים בנסיעות קצרות. גם שם בקיה חשבו על הנוסעים ואלה יהנו מפתחי מיזוג, מחזיקי כוסות ושקעי טעינה – תנאים דומים לשורה השניה, וזה לא טריוויאלי.
את החלק הסטטי נסיים בכמה מילים על תא המטען — עם כל המושבים בשימוש נפחו עומד על 179 ליטרים כמקובל בסגמנט, אבל עם קיפול המושבים הוא הופך לעצום ממש עם לא פחות מ-813 ליטרים של נפח הטענה. זאת ועוד, מדובר בתא מטען שימושי ביותר עם שפע ווי תלייה ועגינה, כיסוי יעיל ואיכותי הכולל מקום ייעודי לאחסנה, שקע 12V, שקעי USB, תאורה עשירה ועוד.
נקודה נוספת שהובילה אותנו להעניק לו את התואר היא היצע רחב ביותר של יחידות הנעה. החל ממנוע ה-2.5 ל' (180 כ"ס) המוצע במחיר נגיש יחסית, דרך מנוע דיזל (202 כ"ס) חזק מאוד וחסכוני ביותר ודרך שתי יחידות הנעה היברידיות. לשתיהן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' ומנוע חשמלי – הראשונה היברידית "רגילה" עם 230 כ"ס מכובדים, השניה היברידית-נטענת עם לא פחות מ-265 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי נאה. פוטנציאל הביצועים והחסכון גדול, ויש מנוע המתאים לכל לקוח. יפה.
הנדבך האחרון שהוביל אותנו לבחור בסורנטו נוגע לחבילה הכללית – סורנטו מצליח להעניק לנהג תחושה כאילו מדובר ברכב קצת יותר גדול ומסוגל ממתחריו. זו תנוחת הנהיגה הגבוהה, המרחב הנדיב והאופן בו הוא מתנהל – הכל מייצר תחושה שלמה ועגולה.
בקיצור, מכל הסיבות האלה, קיה סורנטו זוכה אצלנו, בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים'.