השנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט המשפחתיות הגדולות' היא – יונדאי סונטה.
זו השנה השניה ברציפות בה הסונטה זוכה אצלנו בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט המשפחתיות הגדולות', והיא עושה זאת גם השנה למרות תחרות עזה של המתחרות. אלה כל הסיבות בגינן אנחנו חושבים שהיא יותר מראויה לתואר גם השנה:
נתחיל, כרגיל, מהעיצוב. סונטה מציגה הופעה שונה, מיוחדת ורבת רושם. החזית
בקיצור, מכל הסיבות האלה, יונדאי סונטה זוכה אצלנו, גם השנה, בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט המשפחתיות הגדולות'. הסבכה מרשימה, יחידות התאורה נאות ובמבט מהצד בולטת סיומת דמוי-קופה המוסיפה מאוד למראה. גרסת הטורבו שנוספה להיצע השנה מוסיפה סבכה שחורה, פגושים בעיצוב ספורטיבי, חישוקי 18 אינץ', מפלטית בולטים ועוד להופעה ספורטיבית עוד יותר.
אל המופע החיצוני המרשים סונטה מוסיפה סביבת נהג נעימה ומקורית בעיצובה. החומרים לרוב טובים והגוונים שלהם (שילוב חום-שחור) אינם שגרתיים ומוסיפים לאווירה הטובה ותחושת העושר. לכך סונטה מוסיפה גם מרחב נאה ביותר ליושבים מלפנים, הנדסת אנוש טובה ורשימת אבזור ארוכה ונדיבה כבר בגרסת הכניסה.
סונטה מוצעת בישראל עם שתי יחידות הנעה, שתיהן בעלות יתרונות ברורים, כל אחת בהתאם לסוגה. את תחילת הדרך המקומית עשתה סונטה עם היחידה ההיברידית ולזו מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 192 כ"ס – הביצועים נאותים וצריכת הדלק נמוכה. גרסת הטורבו שנוספה השנה – 1.6 ל', 180 כ"ס – מציגה ביצועים טובים יותר בפועל ותחושה כללית נמרצת ודינאמית בהרבה.
על כל אלה מוסיפה הסונטה את הדרך בה היא מתנהלת בכביש: מדובר במשפחתית גדולה מוכשרת במיוחד המציגה שילוב מוצלח של נוחות ואיכות נסיעה גבוהות ליצירת רכב הנעים מאוד לכסות עימו מרחקים. לאלה מוסיפה הסונטה יכולת דינאמית מפתיעה לטובה, במיוחד בגרסת הטורבו הקלה והנמרצת יותר. אהבנו.
בפשטות סונטה מציע חבילה מוצלחת ומאוזנת של מופע מיוחד אך לא מוחצן, סביבת נהג נאה ושימושית, ביצועים טובים בטורבו, צריכת דלק חסכונית בהיברידית ויכולת דינאמית טובה – הן בהיבט הנוחות והן בפיתולים. סונטה גם הוכיחה זאת בכל המבחנים ההשוואתיים שערכנו – היא ניצחה בכולם.
בקיצור, מכל הסיבות האלה, יונדאי סונטה זוכה אצלנו, גם השנה, בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט המשפחתיות הגדולות'.