רגעים לפני כן – פקק תנועה ענק בשער הגיא, קופסאות יקרות על ארבעה גלגלים נעקפות בקלילות על-ידי היצור הקטן, כלי שמצליח להפתיע כל הזמן. כבר מההתחלה. הרי לא מצפים שאופנוע צנוע-נפח יהיה כל כך מרשים חיצונית, כל כך מאובזר.
במה עסקינן
זונטס (Zontes), מותג סיני המיובא על-ידי ליגל (דוקאטי, TM, אנרג'יקה), נוסד ב-2003 ומייצר שלל דגמים בתצורת סקרמבלר, נייקד ספורטיבי, קרוזר ספורטיבי, אדוונצ'ר.
הדגם המדובר הוא 310T – האדוונצ'ר שבחבורה. יש לו מנוע עם צילינדר יחיד בנפח 312 סמ"ק וזה מנפק 35 כ"ס ב-9000 סל"ד. משקלו 193 ק"ג, גובה המושב 83 ס"מ, והוא מגיע עם גלגל קדמי "19 ושפיצים או ב-"17 רגיל. המחיר: 31,310 שקלים.
על אותו בסיס מוצעות גרסאות נייקד 310R ב-27,310 שקלים, קסטום 310V ב-31,310 שקלים, אופנוע ספורט 310X באותו מחיר, אפילו קטנוע 310M ב-24,300 שקלים. בנוסף, מוצע אופנוע רגיל בנפח קטן יותר, 125G ב-18,900 שקלים.
האחריות היא ל-24 חודשים/24,000 ק"מ; טיפולים כל 6,000 ק"מ בעלות נמוכה, ומחיר טיפול קטן 658 שקלים.
התרשמות ראשונה
כמו דגמים אחרים של זונטס, גם זה מאובזר מאוד: תפעול חשמלי למשקף, שלל מתגים המוארים בלילה, מפתח אלחוטי, מיגון מנוע, נועל כידון חשמלי, חישורים מעוצבים, מסך TFT משתנה, מושב מעוטר לוגו, אפילו מצבי רכיבה 'אקו' ו'ספורט'. עם זאת, בהינתן ההספק הצנוע, קשה להאמין שמישהו באמת ישתמש בהם.
זה כלי מאוד נעים, הידוע לנוע – כך חוגים מקורבים למקורות יודעי-דבר בליגל – גם במהירויות של 150 קמ"ש. בכל מקרה, למרות הנפח הצנוע אין לו בעיה לשייט בניחותא באוטוסטרדה וגם לעקוף את כולם. צריכת הדלק במבחן המאומץ הייתה טובה מאשר 20 ק"מ/ל', ואנשים רגועים יותר יוכלו להביא את האופנוע ללא בעיה לצריכה הטובה מ-30 קמ"/ל'. אופנוע זה יודע לא רק לנוע היטב באוטוסטרדה אלא גם לפלח פקקים, אפילו יכול לרדת לשטח, ועם זאת משרה הרבה מאוד ביטחון לרוכבים מתחילים.
סיכום בתמצית
ההתרשמות שלנו מהכלי הייתה טובה. 310T הוא כלי מאובזר, שימושי ויעיל, המביא איכות ייצור טובה ומוצע במחיר סביר עם אחריות ומחיר אחזקה נאים.
נראה כי מי שמחפש פתרון דו-גלגלי לתחבורה, רוצה משהו מעבר ובעלויות ידידותיות, ימצא ב-310T כלי ששווה לבדוק אותו.