הדגם המחודש משווק כאן בגרסאות האצ'בק וסטיישן, במבנה רגיל או בגרסת הפנאי 'אקטיב'; גרסת הסדאן אינה משווקת יותר מכיוון שזו אינה מיוצרת עוד בתקינה אירופאית.
השינוי הכפול
פורד פוקוס המחודשת מוצעת רק עם מנוע טורבו-בנזין חדש, 1.0 ליטר ו-3 צילינדרים שמוטמע בו מערך היברידי מתון של 48 וולט. מנוע זה מייצר 155 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-24.5 קג"מ ב-2500 סל"ד. למנוע משודכת תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (מצמדים רב-דסקיים, 'רטובים'). משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות בהאצ'בק, 8.6 שניות בסטיישן, והמהירות המרבית 208 קמ"ש.
מנוע זה הוא פיתוח של זה ששירת את הסדאן וייצר 125 כ"ס, ומחליף את המנוע שהיה בשאר גרסאות הפוקוס: טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 3 צילינדרים ו-182 כ"ס; למנוע הפורש הייתה צמודה תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים.
להשוואה, נתון ההאצה ללא שינוי והמהירות המרבית נמוכה יותר, 208 קמ"ש.
עוד יצוין כי הציון הירוק כעת 4 (5 ב-'GT ליין X'), וצריכת הדלק המשולבת היא 18.2 ק"מ/ל' (17.9 ק"מ/ל' בסטיישן). להשוואה, הציון הירוק עמד עד כה על 6 וצריכת הדלק הייתה 15.6 ק"מ/ל'.
שינויים אלה – מנוע קטן ויעיל יותר ביחס, תיבה דו-מצמדית – נועדו כמובן להוריד את פליטת המזהמים ולשפר את צריכת הדלק. כזכור, לפוקוס דור 3 הייתה תיבה דו-מצמדית (6 היל', מצמדים יבשים) ולזו היו בעיות אמינות, שנפתרו באופן יזום.
עוד שינויים, מחירים ללא שינוי
במסגרת מתיחת הפנים, לפוקוס המחודשת שבכה, תאורת לד ופגושים חדשים, ואלה מעניקים לה הופעה מעודכנת יותר.
כל הגרסאות יוצעו עם שתי אפשרויות בחירה במולטימדיה: האחת, עם מסך "8, זהה לזו שהייתה בפוקוס לפני החידוש; השנייה היא 'סינק 4' החדשה של פורד המבוססת על מסך גדול בהרבה של "13.2, מוטמע בה שיקוף סלולרי, יש לה הרבה פחות כפתורים חיצוניים לתפעול מערכות, ומחירה 3000 שקלים.
עוד שינויים באבזור: ל'אקטיב טורר' תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ל-'ST ליין' מחוונים מוקרנים, ל-'ST ליין X' חישוקי "18 וגג זכוכית.
במפרט הבטיחות, כמקודם, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי; במפרט האבזור, בין השאר: תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים דו-אזורית.
מחירי פורד פוקוס לא השתנו: האצ'בק 'ST ליין' מוצעת ב-132,000 שקלים, ומהדורת X החדשה ב-144,000 שקלים; מחיר האצ'בק אקטיב הוא 134,000 שקלים ואילו הסטיישן אקטיב עולה 138,000 שקלים.