הדור הראשון שהוצג ב-2013 נקרא בשם זה, עם או בלי התוספת 'SX4' – בישראל כונה 'סוזוקי קרוסאובר' – ובנובמבר 2021 הוכרז הדור השני של הדגם, וזה יכונה גם כאן 'S-Cross.
הבסיס
הדור החדש חולק אותה רצפה עם קודמו, ואורך בסיס הגלגלים שלה ללא שינוי: 260 ס"מ. ממדי המרכב אף הם ללא שינוי, ואורך הרכב 430 ס"מ, רוחבו 178.5 ס"מ, גובהו 158.5 ס"מ.
המנוע אף הוא זהה לזה ששירת את הדגם הפורש (K14D). זהו טורבו-בנזין 1.4 ליטר 4 צילינדרים המייצר 129 כ"ס (5500 סל"ד) ו-24 קג"מ (2000-3000 סל"ד) ומוטמע בו מערך היברידי-מתון של 48 וולט. למנוע משודכת אותה תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, וההנעה קדמית כמו עד כה, ומצטרפת אליה בארץ גרסת הנעה כפולה.
משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.5 שניות בקדמית ו-10.2 שניות בכפולה, והמהירות המרבית היא 195 קמ"ש בשתיהן. צריכת הדלק היא 17.5 ק"מ/ל' לקדמית, 16.4 ק"מ/ל' לכפולה, והדירוג הירוק לקדמית הוא 4 (ללא שינוי) ו-7 לכפולה.
סוזוקי מציינת כי לדגם החדש כיול מתלים עדיף ובידוד רעשים משופר.
ההופעה
בניגוד למפרט הטכני הזהה, העיצוב החיצוני שונה באופן משמעותי. השבכה החדשה מפגינה נוכחות רבה בהרבה, ואליה מצטרפים מלפנים יחידות תאורה ופגושים שונים, ליצירת מראה בוטה ומובהק יותר של רכב שטח עכשווי. שינויים משמעותיים נעשו גם מאחור, עם שתי יחידות תאורה גדולות ומודגשות, פס בולט המחבר ביניהן, זוויות מחודדות במפגש החלון האחורי עם הדלת ובפגוש חדש ומודגש אף הוא.
בסביבת הנהג מערך מולטימדיה חדש ומקורי (מקומי עד כה), וגם מיקום המסך בתוכה שונה: ניצב כעת בנפרד ומעט גבוה, לאחר שקודם היה מוטמע בתוכה.
שיפור משמעותי נעשה במערך הבטיחות, ובמפרט כעת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור היקפי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית הפועלת גם בפקקים.
רמות הגימור והמחירים
הדגם החדש מוצע כעת בשתי רמות גימור (אחת בקודם) בכל אחת מגרסאות ההנעה. ל-'GLX' חישוקי "17 , מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "7, בקרת אקלים. המחיר התייקר קלות מ-138,000 שקלים ל-140,000 שקלים, והמחיר בהנעה כפולה הוא 152,000 שקלים.
לגרסת הגימור החדש 'GLXV' מצלמות היקפיות, צג "9, מערכת שמע משופרת, ריפוד המשלב עור ודמוי עור. גרסת גימור זו מוצעת ב-149,000 שקלים עם הנעה קדמית וב- 160,000 שקלים להנעה כפולה.
* עודכן ב-23/06/22 (נוסף וידאו)