של קבוצת טויוטה בקטגוריה "הייפרקאר" הבכירה.
מירוץ זה, שהוא גם חלק באליפות העולם למרוצי סיבולת (WEC), הוא מרוץ הסיבולת
הנחשב בעולם, וגם הוותיק ביותר; הראשון נערך לפני 99 שנים, ב-1923, והמרוץ שהסתיים
הוא ה-90 במספר.
באופן מסורתי נערך המרוץ בחודש יוני, אך בשנתיים האחרונות הוא נערך בגלל הקורונה
מאוחר יותר. כעת התקיים המרוץ שוב לקראת אמצע החודש הזה.
במהלך השנים היה מרוץ זה לבעל משמעות רבה ביותר בעולם הספורט המוטורי ואף מעבר
לכך, בזכות הדגמים המוקצנים וגם בגלל היריבויות המפורסמות, כמו זו שבין פורד לפרארי
בשנות השישים.
זהו מרוץ
כאמור, זה היה המרוץ החמישי ברציפות בו הניצחון היה של טויוטה, וזה הושג ללא עוררין.
שתי המכוניות שלה מדגם GR010 סיימו ראשונות, ואילו שתי היריבות האחרות בקטגוריית
הייפרקאר, גליקנהאוס ואלפין, לא סיכנו אותה כלל.
במכונית שניצחה, טויוטה מספר 8, נהגו ברנדון הארטלי שניצח שלוש פעמים בעבר,
סבסטיאן בואמי עם ארבעה ניצחונות, ריו הירקאווה בהופעה ראשונה במרוץ. טויוטה מספר
7 – מיק קונווי, קאמוי קובייאשי, חוזה לואיז מאריה – החליפה לסירוגין את ההובלה עם
חברתה לקבוצה, אך לקראת השעה ה-16 ונאלצה להתניע מחדש את חטיבת הכוח
ההיברידית הקדמית במסלול, ומאז לא חזרה למקום הראשון.
שתי המכוניות של גליקנהאוס, 007 LMH, לא איימו על ההובלה לרגע, אבל סיימו במקום
השלישי והרביעי המכובדים בדירוג הכללי – וזו הייתה פעם ראשונה מאז פורד GT40 של
שנות השישים שמכונית אמריקאית עולה לפודיום.
אלפין, שהתמודדה אף היא בקטגוריה זו ועם מכונית אחת בלבד מדגם A480, סבלה ממרוץ גרוע בגלל תקלות מרובות וסיימה רק במקום ה-23.
בקבוצת LMP2 – לכל המכוניות בה שלדת אורקה ומנוע 4.2 ליטר V8 של גיבסון – זכתה
במקום הראשון ובחמישי הכללי מכונית של ג'וטה הבריטית, אחריה פרמה אורלן האיטלקית
ולאחריה הייתה ג'וטה השנייה.
במירוץ האחרון שנערך בקטגוריית GTE Pro היו לא מעט דרמות. הפייבוריטית, קבוצת
שברולט קורבט, הובילה בשלבים הראשונים, אך תקלה במכונית אחת השאירה אותה רק
עם מתחרה אחת במסלול, וזו, שש שעות לסיום נפגעה בתאונה.
פורשה, משתתפת קבועה עם רשימת הצלחות גדולה, זכתה בקטגוריה ובמקום ה-28
הכללי, עם 911 RSR השנייה של הקבוצה, לאחר שהראשונה סבלה מתקר.
בקטגוריה GTE Am ניצחה אסטון מרטין עם ואנטאז' וסיימה את המרוץ במקום ה-34 הכללי,
מקדימה בקטגוריה זו את פורשה 911 RSR.